به گزارش می متالز، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد در تابستان سال ۱۳۹۵ برای تامین واگنهای مترو تهران در مرحله اول، به شهرنوشت گفت: در راستای اجرای این ماده قانونی، باید مناقصه تامین ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران توسط وزارت کشور انجام شود. ۶۳۰ دستگاه واگن از سهم کلی متروی پایتخت در اولویت قرار گرفت تا در مرحله اول به مناقصه گذاشته شود. همچنین بعد از برگزاری مناقصه مرحله اول، باید به تدریج مناقصه سایر واگنها هم برای تکمیل هزار و پنجاه دستگاه واگن، برگزار شود. امام با بیان اینکه برگزاری مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن یک سال به طول انجامید، عنوان اظهار کرد: بالاخره در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ مناقصه برگزار و در پایان سال، برنده (شرکت واگنسازی مترو تهران به همراه شرکای چینی خود) اعلام شد. ابلاغ این قرارداد یک سال با تاخیر مواجه بود. بنابر قرارداد، پیمانکار چینی باید فاینانس را برای تامین هزینههای ساخت واگن، بپردازد. زمانی هم قرارداد به مرحله عملیاتی میرسد که اولین ال سی قرارداد باز شود. مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) اضافه کرد: تا به امروز که در دی سال ۹۸ قرار داریم، هنوز اولین السی باز نشده است. به نظر میرسد که با شرایط موجود، اولین محموله قطعات ۶۳۰ واگن سه سال آینده وارد ایران شود. این تاخیر چندساله برای شهر زیانآور است. با گرانی بنزین، پایتخت نیاز جدی به افزایش واگن بابت توسعه شبکه حمل و نقل زیرزمینی خود دارد. متاسفانه تعداد واگنهای متروی تهران محدود است و باید دولت اقدام عاجلی در این خصوص انجام دهد. او با بیان اینکه بابت افزایش تعداد واگنهای مترو از کانالها و مکاتبات مختلف، پیگیریهای بسیاری داشتهایم، تصریح کرد: سرانجام در تاریخ ۰۱/ ۰۸/ ۱۳۹۸ با حضور در جلسه هیات دولت، درخواست کردیم که در راستای افزایش قیمت نرخ بنزین، تمهیدات ویژهای برای توسعه حمل و نقل عمومی تهران اندیشیده شود. همچنان پیگیر تامین ۶۳۰ و ۴۲۸ دستگاه واگن متروی پایتخت از دولت هستیم.