تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۷۹۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ثبت رکورد جهش روزانه شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک ۱۳ تا ۳ برابری ۱۰ نماد فرابورسی و چند شرکت بزرگ بورس

می متالز - در روز ثبت رکورد جهش روزانه شاخص، ۱۰ نماد فرابورسی و چند شرکت بزرگ بورسی یا معامله ۱۳ تا ۳ برابری مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک ۱۳ تا ۳ برابری ۱۰ نماد فرابورسی و چند شرکت بزرگ بورس

به گزارش می متالز، معاملات امروز بازار سهام با رکورد بی سابقه افزایش 15 هزار و 415 واحدی شاخص همراه بود و طی آن دماسنج بازار به مدد شرکت های بزرگ به 375 هزار و 222 واحدی رسید.

همچنین در حالی 2.9 هزار میلیارد تومان در بورس و 281 میلیارد تومان در فرابورس جابجا شد و سایپا با معامله 474.9 میلیون سهم پر حجم ترین سهم بود که طبق اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا 15 شرکت با داد و ستد 11 تا 5 برابری نسبت به میانگین یک ماهه، مشمول معاملات مشکوک و متفاوت شدند.

در صدر این گروه فولاد کاویان حاضر در بازار پایه نارنجی فرابورس حضور دارد که بعد از معامله دیروز 15.5 میلیون سهمی دیروز، امروز با بیش از 30 میلیون که 13 برابر بیشتر از میانگین یک ماهه است، نشان از معاملات عجیب و متفاوت داشت.

در ادامه هم شرکت های کف، بیمه حکمت صبا، ماداکتو استیل کرد، فارسیت درود، پتروشیمی تخت جمشید، بانک خاورمیانه، دارو رازک، کابلسازی ایران، فولاد امیرکبیر کاشان، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر، سرمایه گذاری توسعه خوزستان، صنعتی روان فن آور و گل گهر مشمول معاملات مشکوک شده اند.

از جمله نکات جالب این گروه، افزایش تعداد شرکت های فرابورسی به 10 نماد (از جمله دو پتروشیمی دهدشت و تخت جمشید) و حضور شرکت های بزرگ پارسان، بانک خاورمیانه و گل گهر است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده