تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۷۹۹۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

چند عامل موثر بر رشد قیمت ها و شاخص/ پیش بینی روند صعودی تا پایان سال

می متالز - کارشناس بازار سرمایه با اعلام چند عامل موثر بر رشد قیمت ها و شاخص بورس ، پیش بینی کرد روند صعودی همراه با نوسان دماسنج بازار سهام تا پایان سال ادامه دار باشد.
چند عامل موثر بر رشد قیمت ها و شاخص/ پیش بینی روند صعودی تا پایان سال

به گزارش می متالز، عرفان هودی با اشاره به اینکه هفته گذشته شاخص بورس حدود 30 هزار واحد را از دست داد و دیروز قادر به جهش بیش از ۱۵ هزار واحدی شد گفت: روند صعودی بازار سهام به دلیل پایان تنش سیاسی ایران و آمریکا از سر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته شاخص به 380 هزار واحد بازگردد.

وی ادامه داد: شاخص در چند وقت گذشته به صورت مداوم در مسیر رشد قرار گرفته بود و به اصلاح نیاز داشت اما اصلاحی که باید در یک ماه انجام می‌شد را در یک هفته تجربه کرد. این موضوع می‌تواند محرکی برای رشد شاخص باشد و به نظر می‌رسد تا پایان بهمن، بازار متعادل و رو به رشد خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تصویب افزایش سرمایه از تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها در بهترین زمان ابلاغ شد و زمینه رشد قیمت و صف خرید بسیاری سهم‌ها و شاخص را فراهم کرد، افزود: انتظار می رود با توجه به تکلیف شرکت ها برای انجام تجدید ارزیابی دارایی ها تا پایان سال و کاهش تنش‌های ایران و آمریکا و در صورت نبود ریسک غیرسیستماتیک و سیاسی خاص، رشد شاخص با کمی نوسان ادامه دار باشد.

هودی ادامه داد: بازار سرمایه از گذشته هم با موضوع تحریم‌ها مواجه بود و تاثیر این مورد هم از قبل پیش خور شده و بیشتر جنبه روانی دارد. بنابراین تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر زیادی بر روند بازار داشته باشد. همچنین عمده فلزات، صادرات محور نیستند که بخواهند با مشکلی از این نظر مواجه شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده