به گزارش می متالز، محمدرضا احمدی گفت: عملیات زیرسازی متروی این شهر جدید در محدوده ۸۰ درصد و عملیات روسازی نیز در محدوده ۲۰ درصد پیشرفت دارد.
وی با اشاره به اینکه این خط ریلی ۱۵ کیلومتری برای تکمیل و بهرهبرداری به چهار هزار تن ریل نیاز دارد، افزود: طبق توافقات انجامشده اولین محموله ۶۰۰ تنی ریل پس از مرحله تست آزمایشگاهی این هفته به پیمانکار تحویل داده میشود.
احمدی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این خط را ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان و اعلام کرد: این اعتبار را برای تکمیل بخشهای مختلف نظیر برق، سیگنالینگ، تهویه و ایستگاهها نیاز داریم و تلاش میکنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ مترو را به بهرهبرداری برسانیم.
وی گفت: این خط ریلی که در امتداد خط یک مترو شهر اصفهان احداث میشود، دارای سه ایستگاه در شهر جدید بهارستان، راه آهن و سپاهانشهر است و در صورت بهرهبرداری میتواند ۲۷۰ هزار نفر را در روز جابهجا کند.