به گزارش می متالز، در این مراسم کریمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران اداره کل بازرسی با اشاره به اهمیت نقش بازرسی در نظام بانکی گفت: یکی از شاخصهای مهم پس از رهبری سازمان، شاخص کنترل و نظارت است که اگر به درستی و با دقت انجام شود انضباط مالی، بهداشت اعتباری و اخلاق حرفهای در سازمان را به ارمغان میآورد. وی افزود: موازیکاری نظارتی یکی از مشکلات اساسی سازمانها است که نتیجه آن فقدان شفافیت و نارضایتی ذینفعان سازمانها است و اگر فرآیندهای کنترل داخلی در سازمان به درستی پیاده شود بسیاری از مشکلات فعلی سازمانها حل میشود.
کریمی با اشاره به ترکیب نیروهای اداره کل بازرسی در بانک دی تصریح کرد: ترکیب نیروهای جوان و باتجربه در اداره کل بازرسی بانک دی آمیزهای از پویایی و بلوغ را رقم زده است که امیدواریم حاصل این ترکیب برای تیم جدید مدیریت، وجود یک گوش شنوا و چشم بینا باشد. مدیرعامل بانک دی نقش کارشناسان بازرسی را در بانک خطیر و حساس دانست و گفت: بازرسان ما باید نمونه و الگوی اخلاق حرفهای در بانک باشند به گونهای که وقتی یک بازرس با هدف نظارت به شعبهای مراجعه میکند، همکاران شعبه بیش از آنکه دچار احساس ترس از نظارتهای سختگیرانه وی شوند، از حضور او بهعنوان یک فرد مطلع و راهنما استقبال کنند و فرآیند بازرسی برای آنان جنبه یادگیری متقابل داشته باشد. وی افزود: بازرسان باید با حضور در شعب علاوه بر بررسی دقیق کفایت کنترلهای داخلی، میزان انطباق عملیات شعبه با استراتژیها و اهداف کلان بانک، رعایت دستورالعملهای ابلاغی و موانع دستیابی شعب به سودآوری را نیز بررسی و ضمن راهنمایی واحدها به اطلاع مدیران ارشد بانک برسانند. کریمی با تاکید بر لزوم سیستمی شدن فرآیند بازرسی تصریح کرد: امروزه گسترش فناوریهای نوین و سرعت تغییر و تحولات ایجاب میکند که از بازرسی حضوری و مبتنی بر بررسی فیزیکی اسناد بکاهیم و به سمت بازرسی سیستمی حرکت کنیم تا از این طریق علاوه بر کاهش هزینههای بازرسی بر تخصصی شدن، وحدت رویه، روز آمد شدن اطلاعات، تسریع در تجزیه و تحلیل و ردیابی انحرافات و خودکنترلی در سیستم نیز بیفزاییم. وی در پایان با معارفه عبدالرضا سیف بهعنوان مشاور مدیرعامل در امور بازرسی گفت: آقای سیف از افراد پاکدست، متخصص و باتجربه نظام بانکی کشور است که از امروز در کنار همکاران اداره کل بازرسی به انتقال تجربیات چند ساله خود در حوزه بازرسی به همکاران جوان بانک خواهد پرداخت. گفتنی است در این مراسم، غلامرضا موحدی راد، مدیرکل بازرسی ضمن ارائه توضیحاتی درباره انجام بازرسیهای ریالی و ارزی و فرآیند رسیدگی به شکایات مشتریان در بانک دی، اقدامات انجام شده در این حوزه را تشریح کرد.