به گزارش می متالز، فروش رنو در اروپا اگرچه با افزایش ۳/ ۱ درصدی مواجه شد و به ۹۴/ ۱ میلیون دستگاه رسید اما شیرینی آن با کاهش ۲/ ۱۷ درصدی فروش در چین به کام مقامات رنو تلخ شد. بهعلاوه فروش رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند و اقیانوسیه نیز ۳/ ۱۹ درصد افت داشت. پیشتر شرکت پژو-سیتروئن، رقیب هموطن رنو هم از کاهش ۱۰ درصدی فروش خود در سال ۲۰۱۹ خبر داد. این خودروساز فرانسوی در واقع به فروش جهانی ۴۹/ ۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ اکتفا کرد. پاشنه آشیل پژو نیز مانند رنو، کاهش فروش در چین، آفریقا و خاورمیانه بوده است. البته این کاهش فروش به دلیل کاهش شتاب رشد اقتصاد جهانی و افت تقاضاها، گریبان دیگر خودروسازان را نیز گرفته است.