تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۸۱۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نسبت به دوره مشابه در سال گذشته؛

سود هر سهم "ومعادن" کاهشی بود

می متالز - شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۲۶ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۵۹ ریال اعلام شده بود، از کاهش ۵۶ درصدی برخوردار است.
سود هر سهم "ومعادن" کاهشی بود

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه ۴۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۹ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دوره یاد شده، مبلغ یک هزار و ۵۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۶ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از کاهش ۵۶درصدی برخوردار است.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در سال مالی جاری سرمایه خود را ۱۸ درصد افزایش داده است و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه در دوره گذشته در سود هر سهم ۵۶ درصد کاهش داشته است که عمدتا به دلیل کاهش ۷۱ درصدی سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

این شرکت سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۴۷ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، مبلغ ۸ هزار و ۵۶۷ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال اعلام کرده است.

"ومعادن" در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲ هزار و ۲۷ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۵۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دوره یاد شده، با افزایش ۹۸ هزار و ۵۲۷ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال به ۲۷۶ هزار و ۹۳۹ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۶ هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریال معادل ۳۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال محاسبه شد.

"ومعادن" تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۶ هزار و ۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال به مبلغ معادل ۶ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۸۷ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۴۴۵ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۱۲ هزار و ۸۸ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال خریداری کرد.

عناوین برگزیده