به گزارش می متالز، معمارنژاد با اشاره به ماهیت این بانک بهعنوان بانک توسعهای تخصصی حوزه IT و ICT گفت: پستبانکایران در راستای این مهم، باید مدلی را در کسب و کار طراحی کند که بتواند خدماتی را به بانکهای دیگر ارائه کند و این موضوع بعنوان یک مزیت رقابتی قابل توجه است. معاون امور بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر ضرورت پیادهسازی بانکداری دیجیتال در پست بانک ایران تصریح کرد: این مهم بر اهداف و عملکرد این بانک بهویژه بر شاخص درآمد و هزینههای آن تاثیر زیادی دارد. معمارنژاد درپایان با اشاره به اهمیت آموزش بانکداری دیجیتال عنوان کرد: در حوزه منابع انسانی و فرهنگسازی بانکداری دیجیتال علاوه بر مدیران و کارکنان، مشتریان نیز نیاز به آموزش دارند و چون طیف مشتریان پست بانک ایران، روستاییان هستند قطعا نیاز است که ابتدا کارگزاران باجهها به نحو مطلوب آموزش ببینند که مسوولان بانک باید در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند. همچنین در این جلسه، اعضای کارگروه بانکداری دیجیتال با قدردانی از گزارش ارائه شده در زمینه پیشرفت پستبانکایران در این حوزه، ابراز امیدواری کردند که موارد مطرحشده هرچه سریعتر به مرحله عملیاتی برسد تا این بانک در بحث بانکداری دیجیتال با پیشرفتهای قابلتوجهی روبهرو شود.