تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۲۹
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۲۳۵۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پنل تخصصی کیش اینوکس ۲۰۲۳ مطرح شد:

معرفی محصولات، ظرفیت‌ها و خدمات نوین بانک صادرات در بانکداری دیجیتال

‌می‌متالز - محصولات نوین و ظرفیت‌های بانک صادرات در عرصه بانکداری دیجیتال در پنل تخصصی کیش اینوکس ۲۰۲۳ معرفی شد.

به گزارش می‌متالز، نشست تخصصی معرفی محصولات، ظرفیت‌ها و خدمات نوین بانک صادرات در کیش اینوکس ۲۰۲۳ با ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جدید این بانک و شرکت‌های ابزاری با تاکید بر شخصی‌سازی خدمات بر اساس نیاز‌های مشتریان و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مهدی اقبالی‌راد معاون شعب بانک صادرات با بیان اینکه الگو‌های مختلف کسب و کار در دنیای بانکداری به سرعت در حال تغییر و تحول است، گفت: بانک‌ها در مسیر تحول دیجیتال در صف اول قرار دارند و بانک صادرات نیز گام‌های بلندی را در این مسیر برداشته که نتایج آن قابل رصد و رؤیت است.

وی افزود: ظرفیت‌های شرکت‌های تابعه بانک از جمله مهمترین ابزار‌های قابل دسترس بانک‌ها است. آنچه در ارائه خدمات نسل چهارم خدمات بانکداری مورد توجه است، ارائه خدمات بر اساس نیاز بنگاه‌های اقتصادی و مشتریان و عمدتاً بر شخصی‌سازی خدمات استوار است و برطرف کردن نیاز‌های مالی و بانکی مشتریان، بستر فعالیت‌های فردای بانک صادرات است.

امیرحسین آقامحمدی رئیس اداره کل خدمات نوین بانکی بانک صادرات در این نشست در خصوص قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بانکداری دیجیتال بویژه خدمات نوین نوبانک، اکوسیستم بانکداری باز، اهم خدمات در بانکداری باز، قابلیت‌های کارت تجاری، سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌های بانک را با توجه به داشتن ۵۱ میلیون حساب، ۳۵ میلیون کارت فعال و درگاه‌های مختلف بانکداری الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد.

وی با معرفی قابلیت‌های جدید نئوبانک صادرات از انتشار عمومی اپلیکیشن این خدمت جدید از اول آذر خبر داد و افزود: تعداد تراکنش‌های روزانه بانک ۴۰ میلیون بوده که بیش از ۵۷ درصد این تراکنش‌ها بر بستر اپلیکیشن موبایلی همراه بانک انجام می‌شود.

فریدون صالحیان رئیس اداره کل بانکداری خرد و بازاریابی بانک صادرات به عنوان دبیر این نشست با اشاره به جایگاه و اهمیت تقویت زیرساخت‌های بانکداری جامع و نقش مؤثر آن در اختصاصی سازی خدمات بانکداری در دنیای امروز، گفت: توجه بانک صادرات به ارائه خدمات بانکداری جامع با ساز و کار‌ها مختلف دنبال می‌شود. به نحوی که شرکت‌های بزرگ در نزدیکترین لایه به ستاد مرکزی بانک صادرات، یک کارمند به عنوان RM (مدیرحساب) دارند.

وی افزود: بر اساس قوانین برنامه هفتم توسعه تا یک سال آینده چک‌های کاغذی از گردونه خدمت‌رسانی خدمات بانکی حذف خواهد شد. پیشرو بودن بانک در توسعه چک امن دیجیتال، برند چکنو را در بانک‌ها برای استفاده از چک الکترونیک به صورت انحصاری به خود اختصاص داده است.

مهرداد رضایی مشاور مدیرعامل بانک صادرات در امور بانکداری جامع نیز در خصوص تقسیم‌بندی انواع بانک‌ها از نظر کارکرد و نوع خدمات به هفت دسته، گفت: بانکداری جامع از سال گذشته در بانک صادرات آغاز شد که مشتمل بر بانکداری شرکتی، تجاری، خرد و بازاریابی است که خدمت بانکداری شرکتی با توجه به الگو‌های اصلاح شده به بیش از ۲۴۰ شرکت ارائه می‌شود.

هادی ابطحی مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات هم در این نشست به تشریح برنامه‌های این کارگزاری در سال جاری پرداخت و از برگزاری برنامه‌های آموزشی از جمله آشنایی با بورس، اوراق مشتقه در تفاهم‌نامه با کانون کارگزاران و ارائه مدرک رسمی خبر داد.

مهدی ابراهیمی مدیرعامل تامین سرمایه سپهر در خصوص توانمندی‌های این شرکت در حوزه تامین مالی، مدیریت ثروت، انتشار اوراق بدهی، تشریح کارکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از امکانات بانک صادرات در فراهم کردن بستر ارائه خدمات بانکی از جمله اعتبارات اسنادی، ضمانت نامه و حتی تسهیلات برای سرمایه‌گذاران پرداخت و تاکید کرد که نسل نوین خدمات این شرکت بر ارائه راه‌حل‌های مناسب با استفاده از ظرفیت‌ها و محصولات ویژه است.

وی از راه‌اندازی سامانه‌ها و نوآوری در ارائه خدمات به بانک‌ها، بیمه‌ها، بورس و صنایع خبر داد و طراحی الگو‌های جدید کسب و کار، ایجاد هلدینگ‌های چند سطحی و اعتلاف راهبردی با مشتریان را از دیگر برنامه‌ها و ظرفیت‌های ابن تامین سرمایه برشمرد.

حمزه آقابابایی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاس نیز با اشاره به آخرین دستاورد‌ها و قابلیت‌های از افزایش سهم مبلغی تراکنش‌های شرکت به ۵ درصد در صنعت پرداخت خبر داد و گفت: این شرکت بیشترین نرخ رشد را در بین ۱۲ شرکت پرداخت الکترونیک دارد. پرداخت الکترونیک پاس با ۱۷ بانک قرارداد همکاری دارد و برای توسعه همکاری با آن‌ها از آمادگی لازم برخوردار است.

حامد حاجیلو کارشناس اداره کل خزانه‌داری بانک هم با اشاره به کارکرد‌های چکنو (چک امن دیجیتال بانک صادرات)، گفت: وابستگی چکنو به نرم‌افزار‌های جانبی از بین خواهد رفت. بیش از ۲.۳ میلیون برگ چکنو برای مشتریان صادر شده که تاکنون ۱۲۷ هزار برگ چکنو به ارزش بیش از ۱.۱ هزار میلیارد تومان پاس و کارسازی شده است. رتبه اول واگذاری چک در سامانه چکاوک نیز به بانک صادرات تعلق دارد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده