به گزارش میمتالز، معاون فناوری اطلاعات بانک ایرانزمین با بیان مطالب فوق و با اشاره به اینکه در بانکداری دیجیتال محور مشتری موردتوجه بانک است افزود: در بانکداری دیجیتال فعالیتهای مشتری شامل تراکنشهای بانکی، موضوعات موردعلاقه، سلایق، میزان رضایتمندی از خدمات بانکی و از طریق استفاده از کانالهای مختلف و ابزارهای دیجیتال رصد میشود و پس از تحلیل فعالیتها، پیشنهادها و محصولات متناسب با نیاز مشتری به وی ارائه میشود. در همین راستا، روشهای بهبود ارتباط مشتری با بانک مورد بررسی قرار میگیرد.
فرهاد اینالویی اظهار کرد: «در بانکداری دیجیتال ایجاد امنیت پیچیده است، چون فینتکها واسطه بین مشتری و بانک هستند، امنیت وقتی در این فضا افزایش پیدا میکند که ابزارهای مانیتورینگ تقویت شود تا تراکنشها بهویژه تراکنشهای مالی تقویت شود.»
اینالویی ادامه داد: «بانکداری دیجیتال در افزایش رقابت بینبانکی بسیار موثر است، زیرا هرچه بانک بتواند خدمات دستهبندیشده و بهتری را در پلتفرمهایی قرار دهد که دیگران استفاده میکنند، امتیاز بیشتری کسب میکند، درنتیجه در ارائه سرویس به مشتری رقابت بیشتری ایجاد میشود. هر بانکی نوآورتر باشد، در جذب مشتری موفقتر است.»
وی تصریح کرد: «بانکداری دیجیتال پدیدهای نو در جهان است و در ایران هم در ابتدای راه قرار دارد. امید میرود در سالهای آینده تلاشهایی که امروز در این زمینه انجام میشود، به ثمر بنشیند».
منبع: دنیای اقتصاد