تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۱۴۰۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عبور منابع بانک صادرات از مرز ٣٠٠ هزار میلیارد تومان

می متالز - منابع سپرده‌ای بانک صادرات ایران در پایان مهرماه ۹۹ از مرز ٣٠٠ هزار میلیارد تومان گذشت و این بانک موفق به ایجاد حاشیه سود ۲ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومانی شد.
عبور منابع بانک صادرات از مرز ٣٠٠ هزار میلیارد تومان

به گزارش می متالز، براساس گزارش فعالیت ماهانه بانک صادرات برای دوره منتهی به ٣٠مهرماه ١٣٩٩ در سایت کدال، این بانک با جذب بیش از ٣٠٠ هزارمیلیارد تومان منابع سپرده‌ای و تمرکز بر فعالیت‌های عملیاتی و وصول مطالبات توانست طی دوره مالی ۷ ماه منتهی به پایان مهر سال ٩٩ بیش از ۲ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان حاشیه سود عملیاتی ایجاد کند. جمع درآمد تسهیلات پرداختی بانک صادرات ایران از ابتدای سال مالی تا پایان مهر ١٣٩٩، بیش از ١٤٥ هزار و ٩٨٤ میلیارد ریال بوده است.

این در حالی است که جمع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک در این مدت به ١٢٣هزار و ٦٦٥ میلیارد ریال رسیده و بیش از ٢٢ هزار میلیاردریال برای بانک سود عملیاتی ایجاد کرده است. بنا  بر این گزارش اصلاح ساختار مالی بانک صادرات ایران با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در بیش از ٣٠ ماه گذشته، نتایج مثبتی همچون کاهش قابل توجه زیان انباشته بانک داشته به نحوی که در صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۶ماه اول سال ٩٩ با کاهش ٦٤ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، همراه بوده و با توجه به سودآوری گروه مالی سپهر صادرات در دوره مالی ۶ ماه منتهی به پایان شهریور ٩٩ و  سهم درآمدی بیش از ٣٠ هزار میلیارد ریالی بانک از این محل، انتظار می‌رود نتیجه مثبت آن در صورت‌های مالی تلفیقی بانک موجب از بین رفتن زیان انباشته و ایجاد سود انباشته شود.

عناوین برگزیده