تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۸۱۶۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۶ هزار واحد صنفی فاقد پروانه در استان اردبیل فعالیت دارند

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت ،معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیش از ۶ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب بصورت غیرمجاز در این استان فعالیت می‌کنند.
بیش از ۶ هزار واحد صنفی فاقد پروانه در استان اردبیل فعالیت دارند

به گزارش می متالز، منصور پناهی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون نظارت خلخال افزود: در حالی که بیش از ۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب از اتاق اصناف در توزیع کالا و خدمات استان فعالیت

می‌کنند، جمع‌آوری بیش از ۶ هزار واحد صنفی فاقد پروانه نیازمند همت و تلاش جدی اتاق اصناف و اتحادیه‌های  صنفی زیرمجموعه است.

وی اظهارکرد: با هدف تشویق صاحبان واحدهای صنفی غیرمجاز برای دریافت پروانه فعالیت هزینه اولیه دریافت پروانه کسب از اتاق اصناف در مرکز استان با ۴۰ درصد تخفیف از هشت میلیون ریال به ۵۴۰ میلیون ریال کاهش یافته و انتظار می‌رود اتاق اصناف شهرستان‌های استان نیز این رویه را برای تشویق صاحبان واحدهای صنفی بدون پروانه به قانونمند شدن و دریافت پروانه کسب دنبال کنند.

او گفت: از مجموع بیش از سه هزار واحد صنفی شناسایی شده در شهرستان خلخال ۴۲۳ واد صنفی فاقد پروانه کسب بوده و این در حالی است که مهلت پروانه یک سوم از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب این شهرستان نیز منقضی شده و صاحبان آنها برای تمدید پروانه‌ خود اقدام نمی‌کنند.

پناهی با بیان‌ اینکه از زمان اجرای قانون هدفمندسازی سوخت و افزایش قیمت بنزین در کشور هیچ اتحادیه و یا واحد صنفی حق افزایش قیمت کالا و خدمات در استان اردبیل را ندارد، افزود: کمیسیون نظارت شهرستان‌های استان با هرگونه پیشنهاد افزایش قیمت از سوی اتحادیه‌های صنفی به هر عنوان و یا بهانه‌ای در شرایط فعلی جامعه مخالفت خواهند کرد.

او به راه‌اندازی پویش مردمی "بدون قیمت خرید نمی‌کنیم" در استان اشاره کرد و گفت: در کنار این پویش مردمی که کمک بزرگی به درج قیمت کالا در بازار می‌کند کمیسیون نظارت ،ستاد تنظیم بازار و دست‌اندرکاران بازرسی و نظارت بر بازار نیز با تشدید کنترل درج قیمت بر روی همه کالاهای موجود در واحدهای صنفی بازار این پویش را همراهی خواهند کرد.

عناوین برگزیده