به گزارش می متالز، وی افزود: بومی سازی تجهیزات تست های غیر مخرب در حوزه ابزار دقیق، اتوماسیون و تجهیزات مکانیکی ریل نیز در ذوب آهن اصفهان آغاز شده است و تلاشگران این شرکت مانند گذشته ثابت کردند تحریم های ظالمانه دشمن تاثیری در روند کار آنها ایجاد نخواهد کرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان بیان کرد: ظرفیت تولید ریل ذوب آهن اصفهان در بخش مترو و راه آهن جمهوری اسلامی بیش از ظرفیت کشور است و این افتخاری است که در دوران تحریم به ثمر نشست. این شرکت افتخار تولید 400 هزار تن ریل در سال دارد که این میزان تولید در سال جزء بزرگترین ظرفیت های کارگاه های ریل در دنیا به شمار می رود.
این مقام مسوول ادامه داد: صادرات محصول ریل به ویژه در منطقه منا،کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا جزء برنامه های بلند مدت ذوب آهن اصفهان است. هم اکنون درخواست تولید ریل از کشور افغانستان داریم و مذاکرات خوبی نیز با کشورهای دیگر صورت گرفته است تا ریل ذوب آهن اصفهان همچون مقاطع فولادی آن مرزهای ملی را در نوردد.
نصر بیان کرد: فولاد ریل در بخش فولاد سازی ذوب آهن اصفهان با اجرای پروژه VD با بالاترین کیفیت تولید و پس از فرایند گاز زدایی از طریق ریخته گری به شمش تبدیل شده و در مرحله نهایی نورد می شود. بنابراین تولید محصول ریل صد در صد در ذوب آهن اصفهان انجام می گیرد.
وی در خصوص پروژه PCI (تزریق پودر زغال به کوره بلند) نیز گفت: در این پروژه هم اکنون حدود 102 کیلوگرم پودر زغال جایگزین کک برای تولید یک تن چدن می شود. دورنمای ما جایگزین کردن عدد 150 کیلوگرم پودر زغال به جای کک است که این مهم با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان در بخش های مختلف محقق خواهد شد و تاکنون نیز فراتر از انتظار از این پروژه نتیجه گرفتیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان در ادامه به شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان و فعالیت های آن پرداخت و گفت: شرکت مهندسی و پویش ساخت شرکت E&C (مهندسی و ساخت) ذوب آهن اصفهان است که با بهره گیری از تخصص و تجربیات این شرکت مادر صنعتی تاسیس شده و هم اکنون نیز مجری بسیاری از طرح ها و پروژه های ذوب آهن اصفهان است.
وی افزود: این شرکت در پروژه PCI که یکی از مهمترین پروژه های کارخانه در راستای کاهش مصرف انرژی به شمار می رود، نقش پررنگی داشت.پروژه های خطوط انتقال پساب از فولادشهر به کارخانه، ساخت مخازن اضطراری آب و تجهیزات جانبی آن، افزایش ظرفیت سکوهای ورزشگاه بزرگ فولادشهر و ساخت پاتیل های مورد نیاز ذوب آهن در بخش های مختلف نیز از جمله پروژه های موفق شرکت مهندسی و پویش ساخت در حوزه توسعه محسوب می شوند.
معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در خصوص پروژه LF و کوره های پاتیلی نیز از شرکت مهندسی و پویش ساخت پیشنهاد های خوبی داریم که این حجم از فعالیت ها نشان از توانمندی و قابلیت این شرکت در اجرای پروژه های گوناگون است.
معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اظهار داشت: بومی سازی و امکان ساخت دریچه های کشویی پاتیل های فولادسازی نیز توسط مدیریت تحقیق و توسعه ذوب آهن و شرکت مهندسی و پویش ساخت در حال بررسی می باشد و با انجام آن تحول بزرگی در خودکفایی صنعت فولاد کشور رخ خواهد داد.
نصر خاطر نشان کرد: چشم اندازی که برای این شرکت در نظر گرفته شده این است که با گسترش و توسعه فعالیت های فنی مهندسی و حضور بیش از پیش در پروژه های صنعتی کشور بتواند در ساخت پلنت های فولادی و نیز بومی سازی آن نقش آفرین باشد.