تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۸۲۳۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با حضور معاون رییس جمهوری و وزیر صمت؛

پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی در البرز رونمایی شد

می متالز - پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی و دیگر عناصر استراتژیک روز سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران مستقر در شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش استان البرز رونمایی شد.
پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی در البرز رونمایی شد

به گزارش می متالز، علی غفاری مدیر پایلوت و توسعه فناری مرکز تحقیقات و فناوری مواد معدنی ایران در حاشیه آیین بهره برداری از این پروژه به خبرنگاران گفت: پروژه استحصال عناصر نادر خاکی در مقیاس نیمه صنعتی برای نخستین بار در البرز انجام شد که در این پروژه محصولات مختلفی از جمله «اکسید تیتانیوم» را گرفتیم و توانستیم عناصر نادر خاک را به صورت سبک و سنگین از هم جدا و به طور مجزا در مقیاس نیمه صنعتی تولید کنیم.

به گفته وی، این پروژه حدود چهار سال است که اجرایی شده و اکنون در مقیاس نیمه صنعتی به پایان رسیده و امروز از آن رونمایی شد.

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وابسته به وزارت صمت  با ١٥سال سابقه  کاری در انجام تحقیقات فرآوری در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت فعالیت دارد.

این مرکز همچنین تجربه ساخت تجهیزات فرآوری و با بهره گیری از دانش و تجربه ایجاد شده در حوزه فرآوری مواد معدنی را در کارنامه خود دارد.

 شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دارای ۱۵ سوله صنعتی و فناورانه برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تکمیل است و سه شرکت بزرگ تحقیقاتی از جمله مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، مرکز تحقیقات بیماران سرطانی و پژوهشکده دانشگاه امیر کبیر مستقر شده‌اند.

این شهرک به وسعت یکصد هکتار قرار است حدود ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی  و دانش بنیان در چند سال آینده در آن استقرار یابد که بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی در آن پیش بینی شده است.

عناوین برگزیده