تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۰۲
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۸۲۶۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
قائم مقام شرکت آهن مجد فراز مطرح کرد:

فرصت رفع نقاط ضعف صنعت در جشنواره فولاد/ رشد ۲۵ درصدی صادرات فولاد در شرایط تحریم

می متالز - قائم مقام شرکت آهن مجد فراز درباره دومین جشنواره ملی فولاد گفت: در این جشنواره و نمایشگاه، نقاط ضعف صنعت فولاد که نیازمند بومی‌سازی و ساخت داخل است به اطلاع متخصصان رسانده می شود تا با تولید آن نیاز صنعت رفع شود.
فرصت رفع نقاط ضعف صنعت در جشنواره فولاد/ رشد ۲۵ درصدی صادرات فولاد در شرایط تحریم

به گزارش می متالز، «بهرام سلطانی» امروز یکشنبه، افزود: نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌ها هستند، اما جشنواره ملی فولاد یک تفاوت بزرگ با دیگران دارد و آن هم مبحث بومی سازی است.

قائم مقام شرکت آهن مجد فراز افزود: این شرکت نیز به سهم خود در انجام مشاوره – سرمایه گذاری و تامین مواد اولیه آمادگی خود را برای حمایت از بومی سازی اعلام می‌کند.
وی گفت: جشنواره امسال نیز نسبت به سال گذشته بسیار باشکوه تر برگزار شده و جا دارد از برگزار کنندگان به سبب اعتمادی که به این شرکت به‌عنوان تنها شرکت بازرگانی حاضر در نمایشگاه داشته اند، تشکر کنم.

لزوم کمک دولت به تولیدکنندگان

قائم مقام شرکت آهن مجد فراز افزود: شرکت آهن مجد با سابقه ی ۳۵ ساله مدیران خود، فعالیت بازرگانی در همه زنجیره ارزش فولاد دارد و موفق شده با بهره گیری از دانش فنی جوانان متخصص و فعال سهم بسیار خوبی از بازار را نصیب خود کند.

وی بیان داشت: اکنون اغلب شرکت های مهم تولید کننده، از جمله تامین کنندگان یا مشتریان این شرکت محسوب می شوند.

سلطانی خاطرنشان کرد: خرید معدن سنگ آهن، احداث یک واحد کنسانتره با نگرش بومی سازی و ساخت داخل و همچنین ارائه خدمات به تولیدکنندگان در حوزه صادرات فولاد با توجه به شرایط تحریم‌ها، از جمله برنامه‌های آتی این شرکت محسوب می‌شوند.

وی با عنایت به سختگیری‌های روز افزون در تحریم‌ها و اینکه شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ هم در شرایط تحریم قرار گرفته‌اند، تاکید‌کرد: به عنوان یک نیاز واقعی، باید دولت و بخش خصوصی به کمک تولیدکنندگان بشتابند.

قائم مقام شرکت آهن مجد فراز ادامه داد: دولت باید همه تصمیمات خود را در راستای حمایت از صادرات و رفع موانع آن قرار دهد و در کنار آن حضور شرکت‌های بازرگانی خوش‌نام بخش خصوصی که بتوانند با استفاده از امکانات خود و ارائه راهکارهای مناسب منجر به افزایش صادرات شود، بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: طبق آمار میزان صادرات فولاد کشور در سال ۹۸ نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.این اتفاق در شرایط تحریم قابل توجه است، زیرا در حالی‌که در داخل کشور پروژه های عمرانی و ساختمانی یا خودروسازی روزهای خوشی ندارند اما فولاد سازان با همت تمام مشغول تولید هستند و تولیدات خود را راسا یا توسط شرکت های بازرگانی معتبر (که به خاطر ماهیتشان بسیار چابک هستند) صادر می کند.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده