به گزارش می متالز، منصور یزدی زاده، در گردهمایی حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید در دانشگاه علم وصنعت گفت : بسیاری از کارشناسان داخلی باور نداشتند در داخل ریل تولید شود، اما این کار بزرگ انجام شد.
وی افزود: تغییر در فرایند واردات ریل کار سختی بود، اما این باور ایجاد و ریل مورد نیاز در ذوب آهن تولید شد، براساس ظرفیت کنونی به راحتی می توان نیاز داخلی را تامین کرد و طرح های توسعه ریل را پوشش داد.
این صنعتگر خاطرنشان ساخت: زمانی فولاد مورد نیاز ریل وارد کشور می شد، اما اکنون فولاد ریل با پروژه vd تولید می شود و اکنون در ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن به ریل تبدیل می شود.
یزدی زاده گفت: امروز تولید انواع ریل مورد نیاز متروی اصفهان، تهران و سراسر کشور در داخل این واحد صنعتی میسر شده و تا ۲۲ بهمن، انواع ریل مورد نیاز معدن نیز در ذوب آهن اصفهان تولید خواهد شد .
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان این که اکنون متناسب با نیاز و تقاضای کشور ماهانه ۱۰ هزار تن ریل تولید می شود، گفت: ریل ذوب آهن تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر را پوشش می دهد و برای سرعت های بالاتر هم در صورت نیاز تولید خواهد شد.
وی بیان کرد: تا کنون بخش خصوصی ۹ هزار تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده و این امر نشان دهنده رقابتی بودن قیمت های ریل ذوب آهن با نمونه های خارجی است و بخش دولتی نیز تا کنون ۱۵ هزار و ۱۳ هزار و پانصد تنی تقاضا داشتند و تقاضاهای دیگری از جمله برای محور چابهار در راه است .