تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۸۲۶۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
به مناسبت سالگرد تاسیس مجتمع بزرگ فولاد مبارکه؛

28 سالگی فولاد مبارکه، نمونه ملی در صنعت فولاد

می متالز - ۲۳ دی سالروز تاسیس شرکت فولاد مبارکه اصفهان، یکی از بزرگترین تولید کنندگان ورق فولادی در کشور و جهان است.
28 سالگی فولاد مبارکه، نمونه ملی در صنعت فولاد

به گزارش می متالز،  این شرکت بزرگ صنعتی از بزرگترین واحدهای صنعتی جمهوری اسلامی ایران، مولود صنعت انقلاب اسلامی و نمونه ملی در صنعت فولاد است.

فولاد مبارکه  سال 1360 در ابتدای انقلاب اسلامی در زمینی به مساحت 35  کیلومتر مربع در 75 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در نزدیکی شهر مبارکه  راه اندازی شد.

شرکت فولاد مبارکه تولید کننده ورق های فولادی 

این شرکت فولادی بزرگ فعال در زمینه تولید ورق های فولادی با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای فناوری صنعت فولاد، به عنوان سازمانی جهان تر توانایی تولید بیش از نیمی از فولاد کشور را برای کاربرد در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل دارد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان مجهز به هفت مجتمع صنعتی در بیشتر نقاط کشور با اشتغالزایی بیش از 20 هزار صنعتگر و متخصص در حوزه صنعت تولید فولاد در بخش‌های مختلف است.

تختال، ورق گرم و سرد نوردیده ، قلع اندود و گالوانیزه و رنگی ازجمله محصولات تولیدی بزرگترین تولید کننده فولاد کشور و صادر کننده نمونه ملی است.

ادامه روند فعالیت فولاد مبارکه در دوران جنگ تحمیلی با تلاش سربازان جبهه صنعت 

شرکت فولاد مبارکه اصفهان مجهز به هفت مجتمع صنعتی در بیشتر نقاط کشور با اشتغالزایی بیش از 20 هزار صنعتگر و متخصص در حوزه صنعت تولید فولاد در بخش‌های مختلف است.

با ورود محصولات فولادی این شرکت به بازار و افزایش تدریجی تولید تا سقف ظرفیت اسمی  دو میلیون و 400 هزار تن بخش عمده ای از نیاز کشور به این کالای راهبردی بر طرف شد.نخستین کوره قوس الکتریکی واحد فولادسازی این مجتمع فولادی مهر 1370 راه اندازی و 23 دی 1371 خطوط تولید این کارخانه بزرگ باحضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد.

جلوگیری از ارزبری یک میلیون و 500 هزار دلار در سال برای واردات فولاد 

با دستیابی به افزایش ظرفیت تولید محصول در شرکت  فولاد مبارکه از خروج سالانه  یک میلیون و 500 هزار دلار واردات فولاد جلوگیری شده و با این موفقیت در تولید محصول، واردات  چهار میلیون تن فولاد در سال 94  به 700 هزار تن در سال 97 کاهش پیدا کرده است.

بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور برای رهایی کشور از واردات به سمت تولید محصولاتی با ضخامت پایین در محصولات گرم پیشی گرفته است از جمله این محصولات تولید ورق‌هایی با ضخامت یک ونیم میلیمتری تا 16 میلیمتر در شرکت فولاد مبارکه است.

همچنین این شرکت فولادی بزرگ  متعهد به عرضه شش میلیون تن محصول تا پایان سال 98 به بازار شده است.

این شرکت در سال های تحقق به ظرفیت اسمی با کسب تجربه و توانمندی اقتصادی برای پاسخگویی به نیاز روز افزون بازار داخلی و خارجی و استفاده بهینه از تجهیزات و ماشین آلات تولیدی موجود برای افزایش تولید در قالب طرح های توسعه برنامه ریزی و با استفاده از منابع مالی حاصل از فروش داخلی و ارزی شرکت و استفاده از اعتبارات مالی، ریالی و ارزی نخستین مرحله طرح های توسعه را اجرا کرد.

 با اجرای این طرح ها، تولید شرکت برای رسیدن به میزان حداقل 11 میلیون و 300 هزار تن مذاب برنامه ریزی شده  است.

مهم‌ترین نکته در موفقیت فولاد مبارکه  برنامه‌ریزی و حرکت براساس برنامه و زنجیره در این شرکت است که از سنگ آهن تا محصول نهایی را زنجیره‌وار کنترل می‌کند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد