تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۸۲۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اسماعیلی با اشاره به ارسال نامه ای به نوبخت خبر داد:

فراکسیون معدن مجلس خواستار بازگشت درآمد های معدنی به بخش صنایع معدنی شد

می متالز - رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس، از ارسال نامه ای به رییس سازمان برنامه و بودجه جهت تاکید بر بازگشت تمام درآمدهای بخش معدن برای توسعه صنایع معادنی در بودجه سال ۹۷ خبر داد.
فراکسیون معدن مجلس خواستار بازگشت درآمد های معدنی به بخش صنایع معدنی شد

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی از ارسال نامه ای به محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای ماده 43 برنامه ششم توسعه مبنی بر حمایت دولت از توسعه و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی، دربودجه سال 97 خبر داد و گفت: در این نامه تاکید شده که در لایحه بودجه ای که به مجلس تقدیم می شود ماده 43 برنامه ششم لحاظ شود، افزود: ماده 43 برنامه ششم توسعه تاکید می کند که تمام درآمدهای بخش معدن باید در یک حسابی نزد خزانه واریز شود و تمام این منابع باید به صورت تخصیص یافته برای توسعه بخش معدن و صنایع معادنی بازگردد.

رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی، افزود:امیدوارم در لایحه بودجه سال 97 که تقدیم مجلس شد، موضوع توسعه صنایع معادنی لحاظ شود، چراکه در غیر اینصورت مجلس حتما لایحه را اصلاح می کند و شاید کلیات آن را رد کند.

وی با اشاره به عضویت  بیش از 114 نفر از نمایندگان مجلس در فراکسیون معدن، ادامه داد: دولت اگر ماده 43 برنامه ششم توسعه را در لایحه بودجه سال 97 لحاظ نکرده باشد، حتما با چالش روبه رو می شود، چراکه بخش معدن باید توسعه یابد به ویژه در بخش اکتشاف که در اسناد بالادستی نیز بر این موضوع تاکید کرده است.

رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:رونوشت این نامه برای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر لاریجانی رییس مجلس، تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و  همچنین واعظی رییس دفتر رییس جمهور ارسال شده است.

عناوین برگزیده