تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۸۲۷۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

تامین برق و جاده معادن شاهکوه نهبندان/ موتور کارخانه طلای «هیرد» هفته دولت روشن می‌شود

می متالز - غریب پور با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو در ایجاد زیرساخت های معاون شاهکوه نهبندان، گفت: برای این پروژه بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این پروژه با همکاری وزارت نیرو و ایمیدرو انجام خواهد شد.
تامین برق و جاده معادن شاهکوه نهبندان/ موتور کارخانه طلای «هیرد» هفته دولت روشن می‌شود

به گزارش می متالز، «خداداد غریب پور» شامگاه (21 دی) در جلسه جمع بندی سفر خود به خراسان جنوبی با اشاره به لزوم احداث زیرساخت های برق و جاده معاون شاهکوه نهبندان، اظهار داشت: برای این پروژه بیش از 270 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با همکاری وزارت نیرو و ایمیدرو انجام خواهد شد.

وی در خصوص پروژه فولاد قاینات هم با بیان اینکه ایمیدرو تاکنون به تعهدات خود نسبت به این پروژه عمل کرده است، گفت: همچنین امروز برای ادامه این پروژه 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که پیش بینی می شود در بهار سال آینده راه اندازی شود.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه همچنین در این سفر مصوب شد که یک پایگاه امداد و نجات در معدن زغال سنگ طبس راه اندازی شود، گفت: این پایگاه تامین اعتبار و به فراخوان گذاشته شده است.

غریب پور در خصوص برق رسانی به معادن شاهکوه هم گفت: طی جلسه ای که با معاون وزیر نیرو داشتیم، توافقی بین استانداری خراسان جنوبی، معدن داران منطقه، ایمیدرو و وزارت نیرو برای برق رسانی به این معادن انجام شد و این نیز عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: همچنین برای برق رسانی به معادن کوچک مقیاس مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه همچنین هفت میلیارد تومان برای تجهیزات ایمنی معادن طبس اختصاص دادیم که 60 درصد این مبلغ تامین شده است، گفت: اکتشاف و ایجاد زیربناها اولویت ایمیدرو است.

غریب پور با بیان اینکه در حوزه «مس» هم مشکل سرمایه گذاری وجود ندارد، اظهار داشت: اکتشاف لازم انجام شده و ظرفیت سرمایه گذاری در این معادن نیز آماده است.

وی در خصوص کارخانه طلای «هیرد» در خراسان جنوبی هم گفت: این کارخانه قرار بود در اردیبهشت 1400 راه اندازی شود اما با پیشرفتی که دارد، امید است تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ایمیدرو تاکنون برای کارخانه فولاد قاین 425 میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: با اعتبار 300 میلیاردی که برای ادامه پروژه در نظر گرفته شده است، در مجموع حجم سرمایه گذاری ایمیدرو در این پروژه به 725 میلیارد تومان می رسد.

غریب پور با اشاره به اینکه ذخیره زغال سنگ طبس از 2 میلیون تن به 5 میلیون تن رسیده است، گفت: این افزایش براساس سند وزارتخانه است.

عناوین برگزیده