تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۸۲۷۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرعت گرفتن طرح‌های صنعتی خراسان جنوبی با همکاری ایمیدرو

می متالز - طرح‌های صنعتی خراسان جنوبی با سرمایه گذاری‌های ایمیدرو، سرعت می‌گیرد.
سرعت گرفتن طرح‌های صنعتی خراسان جنوبی با همکاری ایمیدرو

به گزارش می متالز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیشب در نشست جمع بندی سفر یک روزه سرعت گرفتن طرح‌های صنعتی خراسان جنوبی با همکاری ایمیدروخود به این استان و بازدید از طرح‌های مهم معدنی خراسان جنوبی در طبس، خوسف و نهبندان گفت: خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی کشور است و تا کنون ۵۰ درصد پهنه معدنی آن، معادل ۸۶ هزار کیلومتر مربع کشف شده و در صورت اعلام استان، آمادگی لازم برای اکتشاف پهنه‌های جدید و پرداخت هزینه‌های اکتشافی را نیز داریم.
غریب پور با بیان اینکه تأمین برق معادن شاهکوه نهبندان از درخواست‌های استاندار خراسان جنوبی است افزود: در این سفر با بازدید از معادن شاهکوه، هزینه انتقال برق به آن ۲۹۰ میلیارد تومان تخمین زده شد که خوشبختانه با هماهانگی‌های استاندار و با آمادگی وزارت نیرو در هفته‌های آینده، عملیات برق رسانی را آغاز می‌کنیم.
وی گفت: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات معادن طبس هم به زودی آغاز می‌شود و تجهیزات ایمنی برای معادن طبس هم به اندازه کافی خریداری شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در زمینه راه دسترسی به معادن طبس، برق این معادن و استخراج هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.
غریب پور همچنین از تأمین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری از طرح فولاد قاین تا بهار سال آینده خبر داد.
وی به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای معادن کوچک مقیاس خراسان جنوبی در سال آینده اشاره کرد و گفت: سیاست محوری ایمیدرو، اکتشاف و ایجاد زیربنا برای سرمایه گذاران است و برای رفع نیاز‌های استان در این دو بخش قول مساعد می‌دهیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در خراسان جنوبی ظرفیت سرمایه گذاری در معادن مس ۱۰۰ درصد است و با مدیریت استاندار در پیگیری موضوعات اداری و حقوقی، این مهم نیز تحقق خواهد یافت.
توجه به معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و کمک به صادرات آن از دیگر مباحثی بود که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به آن اشاره کرد و افزود : در حال تدوین طرح جامع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور هستیم و برای اینکه فواید آن برای مردم ملموس‌تر شود، در کشور و در خراسان جنوبی، سرمایه گذاری بعد از اکتشافات این معادن را جزء اولویت‌های خود قرار داده ایم.
معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی هم گفت: شرکت ایمیدرو در استان ما در بحث طرح‌های مطالعاتی، زیرساخت‌ها و اکتشافات معدنی کمک‌های شایانی داشته و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد احیاء و تکمیل بسیاری از طرح‌های معدنی استان باشیم.

عناوین برگزیده