تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۸۲۸۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

روایت قاضی پور از ساخت پراید ۳۲ میلیونی توسط مکانیک مشهدی

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید اگر دولت پلیمر و فلزات موردنیاز خودروسازان را با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه کند، قیمت خودروهای تولیدی حداقل یک سوم کاهش می‌یابد.
روایت قاضی پور از ساخت پراید ۳۲ میلیونی توسط مکانیک مشهدی

به گزارش می متالز، نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی خودرو در بازار طی هفته‌های اخیر، گفت: در روزهای گذشته یک مکانیک در مشهد توانسته با خریداری قطعات مورد نیاز ساخت خودرو و تنها با 32 میلیون تومان یک دستگاه پراید تولید کند، این امر نشان می‌دهد قیمت تمام شده تولید خودرو باید کمتر از نرخ کنونی باشد.

خرید خودرو به آرزویی دست نیافتنی برای مردم تبدیل شده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که کارگران و کشاورزان چه زمانی می‌توانند خودرو خریداری کنند؟ افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در بازار ورود کند چراکه در حال حاضر خرید خودرو به رویا و آرزویی دست نیافتنی برای قشر آسیب پذیر جامعه تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: اگرچه واردات خودروی دست دوم قابل قبول نیست اما دستگاه‌های مسوول باید برنامه مدون و مشخصی برای تولید خودرو داشته باشند تا بتوان نیاز خانواده ها به خودرو را تامین و از بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جلوگیری کرد.

مصرف کننده نهایی با گران خریدن خودرو تاوان افزایش قیمت پلیمر را می‌پردازد

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: زمانیکه دولت به وزراتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و به فولادی ها اجازه افزایش قیمت می‌دهد این رشد قیمتی، در قیمت تمام شده تولید خودرو خود را نشان داده و مصرف کننده نهایی باید تاوان آن را بپردازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت پلیمر و فلزات موردنیاز خودروسازان را با ارز 4200 تومانی محاسبه کند قیمت خودروهای تولیدی حداقل یک سوم کاهش می‌یابد.

عناوین برگزیده