تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۸۲۸۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «درآمدی بر تامین مالی و سرمایه گذاری خارجی در ایران» به کتابخانه بورس رفت

می متالز - در جهان مدرن امروز منابع مالی داخلی پاسخگوی نیازهای عمرانی و زیربنایی در کشور نیستند؛ بر همین مبنا استفاده از منابع مالی خارجی و به منظور تجهیز منابع مالی و اجرای پروژه‌های عمده و زیرساختی برای رعایت عدالت بین نسلی ضرورت دارد.
کتاب «درآمدی بر تامین مالی و سرمایه گذاری خارجی در ایران» به کتابخانه بورس رفت

به گزارش می متالز، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تنها یکی از روش‌های تامین مالی بین‌المللی برای رشد توسعه فعالیت‌های مولد اقتصادی کشورهای در حال توسعه است که به عنوان یکی از روش‌های غیرقرضی یا غیراستقراضی تامین مالی این گونه کشورهاست. نکته مهم در این زمینه اهمیت و نقش کشور میزبان در برقراری ثبات و امنیت در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، قوانین و مقررات برای جذب منابع خارجی است.

کتاب «درآمدی بر تامین مالی و سرمایه گذاری خارجی در ایران» تالیف غلام نبی فیضی چکاب و خداداد خدادادی دشتکی در ۲۶۹ صفحه توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

این کتاب به معرفی روش های تامین مالی خارجی و توضیح در مورد وضعیت بایسته‌ها و موانع حقوقی آن در ایران پرداخته است. کتاب دارای دو فصل است. فصل نخست مبانی و مکانیسم تامین مالی از منابع خارجی و فصل دوم به عوامل ایجایی و سلبی تامین مالی در حقوق ایران می پردازد. در انتها نتایج و راهکارهایی ارائه شده است.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۶۴۴ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۶۲۷ عنوان کتاب فارسی، ۲۴۱۵ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۴۱۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایتhttp://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۱۹۱-۸۴۰۸۳۱۹۰ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

عناوین برگزیده