تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۸۲۹۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری اولین همایش منطقه‌ای مشاوران امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زاهدان

می متالز - اولین همایش منطقه‌ای مشاوران امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زاهدان برگزار شد.
برگزاری اولین همایش منطقه‌ای مشاوران امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زاهدان

به گزارش می متالز، در این نشست در سازمان شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان برگزار شد، بانوان کارآفرین و مشاوران امور بانوان منطقه جنوب شرق کشور به تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات پیش روی بانوان و بهبود فضای کسب و کار بانوان کارآفرین پرداختند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این همایش اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حمایت‌های نرم افزاری از قبیل برگزاری تورهای صنعتی و آموزش را برای توانمند سازی واحدهای صنعتی و تولیدی انجام می‌دهد.

اصغر مصاحب افزود: اصلی‌ترین رسالت این سازمان فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای استقرار صنعتگران و تولید کنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی اضافه کرد: از آن‌جایی که یکی از مدل‌های توسعه اقتصادی در دنیا خوشه صنعتی است، پروژه شناسایی و اجرای خوشه‌های کسب و کار در استان‌های مختلف نیز با توجه به مطالعات انجام شده و ظرفیت‌های هر استان، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درحال انجام است.

 

خوشه‌های کسب و کار بانوان در اولویت قرار گیرد

در ادامه این همایش، مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خوشه‌های کسب و کار از مهمترین پروژه‌هایی است که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور شود.

پروانه رامین افزود: در این میان خوشه‌های کسب و کاری که بانوان می‌توانند در آن نقش آفرینی داشته باشند، باید در اولویت برنامه‌های مطالعاتی و اجرایی استان‌ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا ظرفیت‌های استان‌های مختلف باید شناسایی شود و بر اساس آن اقدامات اندیشمندانه صورت پذیرد.

مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: سوزن دوزی در استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های بسیار خوب این منطقه است که با دستان توانمند بانوان این سرزمین انجام می‌شود.

رامین ادامه داد: مطالعات خوشه صنعتی سوزن دوزی انجام شده است و چنان‌چه در اولویت قرار گیرد، می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی به لحاظ ایجاد اشتغال و توانمند شدن بانوان سوزن دوز این استان باشیم.

در پایان این همایش از تعدادی از واحدهای تولیدی بانوان کارآفرین و کارگاه‌های سوزن دوزی زنان استان سیستان و بلوچستان بازدید شد.

عناوین برگزیده