تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۴۴۲
کد خبر: ۸۳۳۶۰
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان عنوان کرد:

کاهش خاموشی ها در جهت رضایت مندی مردم

می متالز - مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از افتتاح و بهره برداری از 260 پروژه کوچک و بزرگ برق رسانی با اعتباری بالغ بر 78 میلیارد تومان در دهه مبارکه فجر خبر داد.
کاهش خاموشی ها در جهت رضایت مندی مردم

به گزارش می متالز، حمیدرضا پیرپیران در مصاحبه مطبوعاتی که به همین مناسبت برگزار شد، افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 78 میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 وی تصریح کرد: 200 کیلومتر بازسازی و تقویت شبکه و فیدر گیری به منظور کاهش خاموشی و رفع تحریم 38 کیلومتر احداث روشنایی معابر و بیش از 197 کیلومتر شبکه برق رسانی به همراه نصب 116 توم و تجهیز پست از جمله اقدامات صورت گرفته در این شرکت است که در  دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 وی در ادامه افزود: در صنعت برق قبل از انقلاب وابستگی زیادی به تجهیزات خارجی بود ولی به حمدالله اکنون بیش از 95 درصد تجهیزات مورد نیازمان از داخل تامین می شود و برای اجرای طرح ها از متخصصان داخلی استفاده می شود.

 وی به چشم انداز شرکت توزیع برق اصفهان اشاره کرد و گفت: توسعه زیر ساخت های هوشمند از جمله فرایندهایی است که رسیدن به چشم انداز 1405 را با اهداف متعالی میسر می نماید و در این راستا با نصبه 17 هزار کنتور فهام به طور قطع تلفات کاهش می یابد و همچنین به منظور تکمیل ساختارهای هوشمند و کاهش خاموشی ها علاوه بر به کار گیری خط گرم که هر سال افزایش می یابد 539 نقطه اتوماسیون که شکل 366 کلید قطع کننده هوشمند (سکسیونر هوایی)، 149 کوبیکل در 42 پست زمینی، 21 ریکلوزد و 3 نبروه تولید پراکنده می باشد نیز ایجاد شده است .

وی تاکید کرد : یکی از شاخص های رضایتمندی و پایداری و قابلیت اطمینان شبکه ظرفیت سازی برای زمانهای اوج مصرف و پذیرش مشترکین جدید است که در این میان نصب و تجهیز پستهای (ترانس) زمینی و هوایی به تعداد 229 دستگاه با ظرفیتی بالغ بر 50 مگاولت آمپر در جهت ایجاد پایداری شبکه و کاهش خاموشی ها نصب شده است .

مهندس پیر پیران خاطر نشان کرد : حذف قبوض کاغذی به عنوان یک طرح کلان ملی علاوه بر صرفه جویی میلیاردی و کاهش وابستگی به کاغذ خارجی و حذف ارز بری در تکمیل زیر ساخت های مدیریت کشور بسیار موثر و چرخه ارائه خدمات الکترونیک شرکت را از 92 درصد به 95 درصد افزایش داده است و جالب اینکه با توجه به حذف قبوض کاغذی و چالش هایی که این فرایند به دنبال داشته با به کار گیری تمام ابزار مدیریتی 94 درصد از فروش انرژی وصول شده است که این عدد تنها در حدود یک درصد با سال گذشته فاصله دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان به تداوم فرهنگ سازی و نهادینه نمودن مدیریت مصرف در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: این همکاری تنها معطوف به تابستان نیست بلکه برای فصل زمستان که احتمال خروج بعضی از واحدهای نیروگاهی گازسوز پیش بینی می شد برنامه ریزی های مدونی نیز صورت گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: با راه اندازی نرم افزار نیما در سطح شرکت مشاهده آن لاین تعداد مشترکین همکار در طرح های پیک نسایی، مشاهده تعداد کنتورهای فعال و قابل قرائت مشترکین همکار نیز به خوبی قابل رصد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: تجزیه و تحلیل شبکه به طول 15 هزار کیلومتر سالهای قبل میدانی و با ابزار نیروی انسانی، برداشت بررسی و کنترل و مدیریت می شد اما امروزه با توجه به پیاده سازی نرم افزار سپاد به صورت کاملا فنی و اتوماتیک انجام می شود به طور قطع یکی از مهمترین چالش ها در شرکت های توزیع وجود اطلاعات بار شبکه هم در سطح فشار متوسط و هم فشار ضعیف در زمان های مختلف روز و سال می باشد و این شرکت با پیاده سازی نرم افزار سپاد توانسته محاسبات بار را در این سامانه به درستی انجام دهد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: ماژول هایی بر روی این سامانه پیاده سازی شده است که اطلاعات آن از بانک اطلاعات مصارف مشترکین و همچنین مشترکین نمونه (ژن) و اطلاعات کنتورهای هوشمند، شبیه سازی های لازم را از تمامی مشترکین انجام می دهد به نحوی که بار شبکه توزیع در تمامی فیدرها و انشعابات فشار ضعیف و متوسط و ترانسهای توزیع با دقت بالای 90 درصد را محاسبه می نماید.

 وی به یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی که در شرکت توزیع برق اصفهان پیاده سازی شده است اشاره کرد و گفت: پس از گذر از پیک سال 97 با استفاده از تجربیات آن تابستان داغ و برنامه ریزی بلند مدت و همه جانبه برای عدم تکرار آن در اولین روز آبان ماه سال گذشته در جلسه ای با حضور وزیر نیرو دکتر اردکانیان و مدیرعامل شرکت توانیر مهندس متولی زاده در جمع مدیران ارشد صنعت برق کشور در راستای برنامه گذر از پیک98  برگزار شد که به هر کدام از شرکت ها علاوه بر مأموریت های عمومی و کلی ماموریت های ویژه ای بر اساس نوع فعالیت ها و تخصحی آن شرکت ابلاغ شد و شرکت توزیع برق اصفهان نیز دو ماموریت ویژه را که شامل الزام تدوین دستور العمل های و روش های اطلاع رسانی و پاسخگویی به مشترکین و دیگر تدوین شاخص ها و دستور العمل های رویت پذیری شبکه می باشد و عهده دار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان اظهار داشت: در راستای ماموریت ویژه اطلاع رسانی نرم افزار سپاه برق نرم افزار پاسخگویی به اطلاع رسانی مشترکین برق  پیاده سازی شد.

پیرپیران ابراز داشت: این نرم افزار در بستر GIS پیاده سازی شد و با امکانات جدید کل نقشه GIS به صورت زنده احللاهان خاموشی را اعم از خواسته و ناخواسته (حوادث در اختیار مشترکین) قرار می دهد و انواع خاموشی ها و رویدادهای برق با نمادهای رنگی بر روی نقشه قابل مشاهده می باشد و با کلیک بر روی هر یک از نقاط راهنما اطلاعات مختلفی از جمله خاموشی های آتی که به منظور انجام تعمیرات و توسعه شبکه برق انجام می شود را حداقل به مدت یک هفته تا 10 روز آینده اطلاع رسانی می نماید و خاموشی های جاری که در حال حاضر در حال وقوع می باشد را نمایش می دهد.

وی گفت: خاموشی های پایان یافته یکی دیگر از شاخص های اطلاع رسای بر روی نقشه می باشد که شامل خاموشی های پایان یافته در 24 ساعت گذشته است و قابل رویت می باشد و در نهایت خط گرم که در راستای کاهش خاموشی ها و پایداری شبکه برق ،عملیات توسعه و اصلاح شبکه بر روی خطوط برقی دار انجام می گیرد اطلاع رسانی می شود و این سامانه بر روی سایت شرکت به آدرس eepde.ir  بار گذاری شده است و عموم مشترکین و همشهریان عزیر می توانند برای برنامه ریزی های آتی خود از این سامانه استفاده نمایند.

عناوین برگزیده