به گزارش می متالز، حسین مدرسخیابانی در جلسه هماهنگی با دستاندرکاران برگزاری نمایشگاههای بهاره در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس توافقات صورت گرفته در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاههای بهاره که برای تامین اقلام مورد نیاز مردم در شب عید، با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاقهای اصناف ایران و تهران، اتحادیههای صنفی، شهرداری، نیروی انتظامی و اورژانس برگزار شد، مقرر شد تا نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا، از اول تا ۲۵ اسفند ۹۸، به تناوب در مدت زمانی حداقل ۱۰ روزه در سراسر کشور برگزار شود.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس برنامهریزیهای صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سه گروه کالا و خدمات در شب عید بهصورت ویژه و با تخفیف در اختیار مردم قرار میگیرند که بر این اساس، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله کیف و کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار، کالاهای اساسی و شیرینی و شکلات عرضه خواهند شد؛ این در شرایطی است که برگزاری نمایشگاههای فروش بهاره، تنها یکی از اجزای برنامههای متنوع تنظیم بازار برای ایام پایانی سال است.
وی تصریح کرد: مجموعه تدابیری که از سوی صنوف تولیدی و توزیعی بر مبنای سیاستگذاریهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایام پایانی سال در نظر گرفته شده، باید به نحوی اجرایی و عملیاتی شود تا در نهایت، بازار شب عید با آرامش کامل و همزمان با تامین کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت و کیفیت مناسب به مسیر خود ادامه دهد؛ این درحالی است که مجموعه سیاستهای ستاد تنظیم بازار برای برقراری آرامش در بازار در مقاطع مهمی از سال همچون ایام شب عید، ماه مبارک رمضان و در موارد خاصی همچون افزایش قیمت بنزین خود را نشان میدهد؛ این درحالی است که بازار طی ماههای گذشته، روند آرام و بدون نوسانات غیرطبیعی را سپری کرده است.
وی با اشاره به مدیریت مناسب بازار با همراهی و همکاری صنوف تولیدی و توزیعی و مجموعه دستاندرکاران تنظیم بازار در ایام مصادف با افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: خوشبختانه همه ارکان تنظیم بازار کشور از تولید تا توزیع همگی در دوران تغییر قیمت بنزین پای کار بوده و تلاش کردند تا بتوانند وضعیت مناسبی را به لحاظ تامین و توزیع کالا رقم بزنند؛ هماکنون حال بازار خوب است و شاهد نوسانات غیرطبیعی در بازار نیستیم؛ ضمن اینکه نرخ برخی از کالاها همچون گوشت قرمز و مرغ نیز نسبت به سال گذشته، کاهش داشته است.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اتاق اصناف ایران باید محوریت کار برگزاری نمایشگاههای فروش بهاره ویژه ایام پایانی سال را بر عهده بگیرد و در کنار آن، تمامی دستگاههای خدماترسان از بانک، بیمه، شهرداریها، اورژانس و نیروی انتظامی باید فضایی را فراهم کنند تا برگزاری این نمایشگاهها به بهترین شکل ممکن پیش رود، این درحالی است که در همه جای دنیا، دستگاههای خدماترسانی همچون شهرداریها، مراکزی را برای عرضه مستقیم کالا تعریف میکنند تا کالاها بدون واسطه و با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر بهدست مصرفکنندگان برسند.
مدرسخیابانی با بیان اینکه قیمت و کیفیت دو عامل مهم و اثرگذار در عرضه کالاهای موجود در دوران برگزاری نمایشگاههای بهاره است، گفت: قیمت باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از مغازههای سطح شهر بوده و تمامی کالاهای عرضه شده در این نمایشگاهها، از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار باشند. وی از اعلام آمادگی شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران برای ارائه مکانهای نمایشگاهی دارای استاندارد بهصورت رایگان به اصناف کشور خبر داد و گفت: این دو شرکت قرار است که محلهای مناسبی که در استانها و سراسر کشور در اختیار دارند را بهصورت رایگان در اختیار غرفهداران قرار دهند تا بتوان کالاها را با قیمت بسیار مناسب در اختیار مردم قرار داد.