تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۸۳۴۹۸
هاشمی تختی نژاد مطرح کرد:

گام بلند شرکت های داخلی در بومی سازی دانش ساخت و تعمیر کشتی های بزرگ/ تحریم ها بی اثر است

می متالز - رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: خوشبختانه با تلاش متخصصان و کارشناسان داخلی، دانش ساخت و تعمیر کشتی های بزرگ و تمام صنایع دریایی بومی سازی شده است، این مساله قطعا در آمدزایی بالایی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد، از طرف دیگر تکیه بر بومی سازی از خروج ارز جلوگیری می کند.
گام بلند شرکت های داخلی در بومی سازی دانش ساخت و تعمیر کشتی های بزرگ/ تحریم ها بی اثر است

به گزارش می متالز، حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به عملکرد شرکت های داخلی در عرصه کشتی سازی، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر شرکت های کشتی سازی داخلی اقدامات قابل قبولی را در عرصه تولید و تعمیر کشتی های تجاری صورت داده اند، از این رو می توان گفت که کارنامه شرکت ها مثبت بوده است.

قدم های برجسته شرکت های داخلی در عرصه تولید سکوهای نفتی

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین شرکت های داخلی قدم های چشمگیری را در عرصه تولید سکوهای نفتی برداشته اند، این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت بوده زیرا دانش طراحی و پیاده سازی سکوها در خشکی و سپس انتقال آن به دریا بسیار حساس است.

تعمیرات تخصصی و فنی 12 کشتی توسط شرکت های داخلی

وی گفت: در شرایط کنونی شرکت نفتکش جمهوری اسلامی، تعمیرات تخصصی و فنی 12 کشتی را به شرکت های داخلی واگذار کرده است، همچنین این شرکت اعلام کرده که تعمیرات کشتی های خود را به جای واگذاری به شرکت های خارجی، به کشتی سازی های داخلی واگذار می کند.

بومی سازی دانش ساخت و تعمیر کشتی های بزرگ و تمام صنایع دریایی

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: خوشبختانه با تلاش متخصصان و کارشناسان داخلی، دانش ساخت و تعمیر کشتی های بزرگ و تمام صنایع دریایی بومی سازی شده است، این مساله قطعا در آمدزایی بالایی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد، از طرف دیگر تکیه بر بومی سازی از خروج ارز جلوگیری می کند.

توسعه صنعت کشتی سازی کشور نشان دهنده بی اثر بودن تحریم های اقتصادی و صنعتی است

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه توسعه صنعت کشتی سازی کشور نشان دهنده بی اثر بودن تحریم های اقتصادی و صنعتی است، افزود: ایران با دارا داشتن مرز گسترده آبی همواره نیازمند توسعه صنعت کشتی سازی و تعمیرات کشتی بوده، حال خوشبختانه ما توانسته ایم بخشی از نیازهای موجود را رفع کنیم.

عناوین برگزیده