تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۸۴۰۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی استان:

۷۰ طرح دولتی همدان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان از آمادگی برای واگذاری ۷۰ طرح دولتی استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با موافقت استاندار سرمایه‌داران بومی در اولویت قرار می‌گیرند.
۷۰ طرح دولتی همدان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

به گزارش می متالز، علی اصغر زبردست شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: بخشی از طرح های نیمه تمام و یا آماده بهره برداری استان که خارج از توان دولت هستند برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می شود. 

وی خواستار در اولویت بودن سرمایه داران حقیقی و حقوقی بومی استان در فرایند واگذاری شد و گفت: چنانچه در داخل استان این طرح مورد استقبال قرار نگرفت به غیر بومی ها واگذار شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان پرداخت اوراق بهادار به جای پول نقد به پیمانکاران طرح های دولتی را از مشکلات استان ذکر کرد و گفت: این اوراق در هنگام مبادله با بورس به جای ۱۵ درصد با تنزیل ۲۰ درصدی مواجه می شوند که شایسته نیست.

زبردست گفت: این موضوع در پیمان های مختلف رقم هنگفتی از خسارت و زیان را به پیمانکاران تحمیل می کند که فعالان این عرصه را زمینگیر کرده است.

استاندار همدان نیز با پیشنهاد زبردست برای در اولویت بودن سرمایه داران بومی موافقت کرد و گفت: در زمینه واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی رتبه اول کشور را داریم.

سید سعید شاهرخی خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد واگذاری طرح‌های دولتی کشور متعلق به همدان است و امیدواریم در ادامه نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در اولویت بودن همدانی ها به معنی ارزان فروشی طرح ها نیست و طبق قوانین و مقررات وضع شده فارغ از تبعیض با متقاضیان برخورد می کنیم.

عناوین برگزیده