
به گزارش می متالز به نقل از گروه معماری آرل، برای رسیدن به این هدف، راهکار ارائهشده طراحی حجمی مانند نوعی از کورههای پخت سرامیک بوده است که جریان آب طبیعی درون سایت را احاطه می کند.
این کورههای پخت سرامیک در حقیقت ابزاری بودهاند که از زمان سلسله سونگ در حین تولید سرامیک، برای قرار دادن بدنههای پرسلانی در آنها استفاده میشدهاند و بنابراین مانعی در برابر خروج دود و آتشی بودهاند. این مرکز سرامیک در حقیقت به مثابه یک کوره عظیم طراحی شده است که هم ابتکارات معاصر طراحی را در بر میگیرد و هم رویه سنتی پیشه ساخت سرامیک را در نظر دارد.
این کوره استوانهای بر روی جریان آب، شناور بهنظر میرسد و درحالیکه مانند پوششی، حریم فضای داخلی را تعیین کرده است، جریان آب درون سایت پروژه را به داخل خود میکشد و در نهایت دیدی پانورامیک به خارج از مجموعه بهوجود میآورد. کف این مجموعه، با توجه به پستی و بلندیهای زمین ساخته شده است و فضای داخلی نیز، بهدلیل وجود این پستی و بلندیها، بهطور طبیعی به دو سطح در دو تراز مختلف تقسیم شده است. این دو طبقه، بهوسیله دو پلکان عریض به یکدیگر متصل شدهاند که میتوانند بهعنوان فضایی برای دیدارها و جلسات و یا فضای نمایشگاهی استفاده شوند.
برای نمای ساختمان نیز از سیستم تایلهای مسی استفاده شده است. چیدمان این تایلها که بهصورت یک پرده بنا را احاطه کردهاند، میزان نور ورودی به داخل مجموعه را کنترل میکند. در عینحال که افکت رنگ روی پانلهای مسی ظاهری شبیه به بافت و رنگ درون یک کوره پخت سرامیک را بر روی نمای مجموعه بهوجود آورده است.
مرکز طراحی سرامیک "Sanbaopeng LKKER Jingdezhen" بر روی شیب دره Sanbao، که در شهر "Jingdezhen" واقع شده است.