تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۸۴۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات مشکوک چهار سرمایه گذاری، "شتران"، سهم اخراجی و ۹ شرکت

می متالز - چهار شرکت سرمایه گذاری، پالایشگاه تهران، سهم اخراجی از بورس به همراه ۹ شرکت دیگر، مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.
معاملات مشکوک چهار سرمایه گذاری، "شتران"، سهم اخراجی و ۹ شرکت

به گزارش می متالز، معاملات دومین روز این هفته بازار سهام با عقب نشینی نسبی آغاز به کار کرد اما مجددا به مسیر رشد بازگشت و از عمق اصلاح ها کاسته شد. به این ترتیب، دماسنج بازار با رشد 1776 واحدی به کانال 454 هزارتایی ورود کرد و ارزش روز بازار سهام شرکت ها هم 1.65 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد.

همچنین ارزش معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی از 4 و 2.2 هزار میلیارد تومان گذر کرد و شرکت های ذوب آهن، پارس خودرو به همراه سایپا با داد و ستد بیش از 388، 208 و 197 میلیون سهمی، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در این میان، اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 6 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

این گروه شامل داده پردازی ایران، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه گذاری بوعلی، داروسازی قاضی، سرمایه گذاری آوا نوین، بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، توسعه و عمران نایین، پالایشگاه تهران، کاشی الوند، گرانیت بهسرام، سرمایه گذاری سپه، دامداری تلیسه نمونه، سنگ آهن گهر زمین و کاشی سعدی هستند.

حضور چهار شرکت سرمایه گذاری، پالایشگاه تهران، دو شرکت از صنعت کاشی و گرانیت بهسرام که بعد از 13 سال از بورس اخراج و راهی بازار پایه شد از جمله نکات جالب معاملات مشکوک است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده