تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۸۴۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری آگاه تاکید کرد:

"اصلاح‌ بازار" در صورت جذاب‌شدن بازار‌های‌ موازی

می متالز - درصورتی که بازارهای موازی بورس، جذاب شوند باید این امکان را متصور شد که برخی از فعالان جدید بورسی که سفته‌باز هستند از بازارسرمایه خارج شوند و این بازار با اصلاح همراه با توجه به اینکه برخی از فعالان بازار سفته‌باز هستند، ممکن است بازار اصلاحی را شاهد باشد و اگر بازار‌های موازی جذاب شوند احتمال خروج نقدینگی وجود خواهد داشت.
"اصلاح‌ بازار" در صورت جذاب‌شدن بازار‌های‌ موازی

به گزارش می متالز، محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه در خصوص روند بازار اظهار کرد: روند بازار با توجه به نقدینگی موجود در آن متغیر هست مادامی که جریان نقدینگی وجود داشته باشد بازار روند مثبت خود را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت تورم و افزایش نرخ‌ها، شرکت‌هایی بوده که عملکرد مناسبی را از خود برجای گذاشته و دچار حباب قیمتی نشده‌ و همچنین از ارزش ذاتی خود فاصله نگرفته‌اند ضمن آنکه بسیاری از شرکت‌ها پایین‌تر از قیمت و ارزش ذاتی خود در حال معامله هستند اما؛ از طرفی بر اساس پولی که وارد بازار سرمایه شده دچار حباب شده‌اند و از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به عرضه اولیه‌ها تصریح کرد: با توجه به تقاضایی که در بازار وجود دارد ورود هر شرکتی به بزرگ شدن بازار سرمایه و نگه‌داشتن منابع کمک می‌کند، شرکت‌هایی که تازه وارد هستند کوچک بوده و کمک زیادی به روند بازار نخواهند کرد، باید شرایط برای ورود شرکت‌های بزرگ فراهم شود.

مدیرعامل کارگزاری آگاه در رابطه با خروج نقدینگی عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از فعالین بازار سفته باز هستند ممکن هست اصلاحی را شاهد باشیم و اگر بازار‌های موازی جذاب شوند احتمال خروج نقدینگی وجود خواهد داشت.

عناوین برگزیده