به گزارش می متالز، سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تولید هواپیمای مسافربری، گفت: خوشبختانه دانشمندان و متخصصان ایرانی در شرایط کنونی از لحاظ علمی و فنی در جایگاه بسیار برجسته ای قرار دارند، از این رو نیروهای جوان ما می توانند به تمام عرصه ها ورود کنند، البته حوزه پژوهش و تحقیق با تجاری سایز و تولید انبوه کاملا متفاوت است.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید قبول کنیم که تعداد بسیار محدودی از شرکت های چند ملیتی در دنیا در صنعت حمل و نقل هوایی فعال بوده و خودشان را برای تولید هواپیمای مسافربری تجهیز کردند
ایران در دهه اخیر پا به عرصه تولید هواپیمای مسافربری گذاشته و اقدام به تولید هواپیمای ایران 141 کرد، اما در نهایت ناوگان حمل و نقل هوایی کشور نتوانست از این هواپیما در خطوط هوایی استفاده کند
وی تصریح کرد: ایران در دهه اخیر پا به عرصه تولید هواپیمای مسافربری گذاشته و اقدام به تولید هواپیمای ایران 141 کرد، اما در نهایت ناوگان حمل و نقل هوایی کشور نتوانست از این هواپیما در خطوط هوایی استفاده کند.
شهریاری ادامه داد: به نظر من ایران با وجود داشتن نیروهای متخصص و فنی، در شرایط کنونی قابلیت و ظرفیت تولید انبوه هواپیمای مسافربری و ایجاد بازار و رقابت با شرکت های چند ملیتی صنعت هوایی را ندارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان باید تمام تمرکز خود را در عرصه پژوهش و تحقیق برای تولید هواپیما بگذارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز کشور چین با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی و فنی، هنوز نتوانسته در عرصه تولید هواپیمای مسافربری با شرکت های بزرگ اروپایی رقابت کند، بنابر این تولید هواپیمای مسافربری در چشم انداز کوتاه مدت امکان پذیر نیست.