تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۴۹۸
کد خبر: ۸۴۵۶۹
شهریاری:

ظرفیت تولید انبوه هواپیمای مسافربری وجود ندارد / تمرکز متخصصان باید تنها پژوهش و تحقیق باشد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران با وجود داشتن نیروهای متخصص و فنی، در شرایط کنونی قابلیت و ظرفیت تولید انبوه هواپیمای مسافربری و ایجاد بازار و رقابت با شرکت های چند ملیتی صنعت هوایی را ندارد.
ظرفیت تولید انبوه هواپیمای مسافربری وجود ندارد / تمرکز متخصصان باید تنها پژوهش و تحقیق باشد

به گزارش می متالز، سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تولید هواپیمای مسافربری، گفت: خوشبختانه دانشمندان و متخصصان ایرانی در شرایط کنونی از لحاظ علمی و فنی در جایگاه بسیار برجسته ای قرار دارند، از این رو نیروهای جوان ما می توانند به تمام عرصه ها ورود کنند، البته حوزه پژوهش و تحقیق با تجاری سایز و تولید انبوه کاملا متفاوت است.

تعداد بسیار محدودی از شرکت های چند ملیتی در صنعت حمل و نقل هوایی فعال هستند

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید قبول کنیم که تعداد بسیار محدودی از شرکت های چند ملیتی در دنیا در صنعت حمل و نقل هوایی فعال بوده و خودشان را برای تولید هواپیمای مسافربری تجهیز کردند

ایران در دهه اخیر پا به عرصه تولید هواپیمای مسافربری گذاشته و اقدام به تولید هواپیمای ایران 141 کرد، اما در نهایت ناوگان حمل و نقل هوایی کشور نتوانست از این هواپیما در خطوط هوایی استفاده کند

وی تصریح کرد: ایران در دهه اخیر پا به عرصه تولید هواپیمای مسافربری گذاشته و اقدام به تولید هواپیمای ایران 141 کرد، اما در نهایت ناوگان حمل و نقل هوایی کشور نتوانست از این هواپیما در خطوط هوایی استفاده کند.

 

ظرفیت تولید انبوه هواپیمای مسافربری و رقابت با شرکت های چند ملیتی وجود ندارد

شهریاری ادامه داد: به نظر من ایران با وجود داشتن نیروهای متخصص و فنی، در شرایط کنونی قابلیت و ظرفیت تولید انبوه هواپیمای مسافربری و ایجاد بازار و رقابت با شرکت های چند ملیتی صنعت هوایی را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان باید تمام تمرکز خود را در عرصه پژوهش و تحقیق برای تولید هواپیما بگذارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز کشور چین با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی و فنی، هنوز نتوانسته در عرصه تولید هواپیمای مسافربری با شرکت های بزرگ اروپایی رقابت کند، بنابر این تولید هواپیمای مسافربری در چشم انداز کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران