تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۸۵۱۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پیشنهادی برای جبران زیان سهامداران!

می متالز - کارگزاران می‌توانند بخشی از کارمزد دریافتی خود در آینده را برای جبران خسارت به متضررین در قالب تخفیف، اعطای اعتبارات یاخدمات مشاوره‌ای رایگان تخصیص دهد.
پیشنهادی برای جبران زیان سهامداران!

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل برای کارگزاری‌ها جلب اعتماد و کسب رضایت مشتریان بوده تا از این حیث سهم بیشتری در بازار به خود اختصاص دهند. 


وی ادامه داد: در این میان کارگزاران از روش‌ها و ابزار‌های مختلفی برای جلب اعتماد مشتریان استفاده می‌کنند، در خصوص کارگزاری فارابی نیز می‌توان به "نرم‌افزار آنلاین ترینینگ " اشاره داشت. 


قدرتی تصریح کرد: این نرم افزار مختص کارگزاری فارابی است و یکی از روش‌ها برای جلب مشتری بیشتر به حساب می‌آید.


ضعف تکنولوژی و مشکلات نرم افزار نویسی

این کارشناس بازار سرمایه به ضعف تکنولوژی و مشکلات نرم افزار نویسی در کشور و تجربه کم در این حوزه اشاره داشت و افزود: رخ دادن برخی نواقص با وجود حجم بسیار زیاد عرضه اولیه طی شش ماه اخیر طبیعی است، اما باید به نیاز مشتریان نیز پاسخ داده شود.


بازار محل رقابت است

قدرتی همچنین به وجود "رقابت" در بازار اشاره و اظهار کرد: رقابت موضوعی مهم است که باید همواره در نظر گرفته شود چرا که برخی رقبا تمایلی به رشد رقیب دیگر نداشته و بیان منظر منفی به مشتریان امر صحیحی نیست.


مرز یک میلیون نفری عرضه‌های اولیه

وی ادامه داد: این امر را باید در نظر داشت که میزان شرکت کنندگان عرضه اولیه رکورد خود را شکسته و در مرز بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر قرار گرفته اند. در طول تاریخ بورس ایران ظرفیت و انتظار برای این حجم از استقبال، پیش بینی نشده بود.
 

کارگزاری خود را راحت تغییر دهید

این کارشناس بازار سرمایه همچنین از نحوه انتخاب کارگزاری‌ها سخن گفت و افزود:مشتریان باید کارگزاری را انتخاب کنند که به ارائه سرویس مناسب و رفع نیاز آن‌ها بپردازد. 


قدرتی در خصوص تغییر کارگزاری نیز اظهار داشت: تغییر کارگزار بسیار راحت بوده و قوانین و مقررات سازمان بورس نیز به سهولت این امر کمک کرده است.


وی ادامه داد: هر سهامدار با تسویه بدهی یا گرفتن برگ سهم می‌تواند به کارگزاری دیگر مراجعه کند، اما همواره باید به نکاتی توجه داشت.


این کارشناس بازار سرمایه از توجه به نحوه سرویس دهی کارگزاری‌ها سخن گفت و افزود: سرویس دهی به حقیقی‌ها و حقوقی‌ها صورت می‌گیرد بنابراین باید سهامداران به انتخاب کارگزاری مناسب برای حقیقی‌ها بپردازند.


وی ادامه داد: نکته بعدی انتخاب کارگزاری‌هایی که خدمات و نرم افزار‌های آنلاین خود را ارائه می‌دهند که می‌تواند به نفع سهامدار باشد.


قدرتی به خدمات مشاوره‌ای کارگزاران نیز اشاره داشت و گفت: باتوجه به گستردگی و پیچیدگی خاص بازار، خدمات مشاوره‌ای یکی از مهمترین فاکتورهاست.


وی افزود: انتخاب یک کارگزاری که ابزارهایی، چون صندوق جذب سرمایه نیز داراست فاکتوری برای یک سهامدار محسوب می‌شود که با سرمایه گذاری بخشی از نقدینگی خود به طور غیر مستقیم قادر به فعالیت در بازار سرمایه خواهد بود.

 
قدرتی همچنین به راه‌های جبران خسارت سهامداران در مشکلات کارگزاری‌ها اشاره داشت و افزود: در مواقعی یک کارگزاری موقعیت‌هایی مختلف را تجربه می‌کند که امری طبیعی است، اما قطعا برای رفع و پوشش نواقص خود و مشتریان برنامه‌هایی در نظر دارد.


وی ادامه داد: اینکه یک کارگزاری بخشی از کارمزد خود را به مشتریان متضرر در قالب تخفیف ها، اعطای اعتبارات یاخدمات مشاوره‌ای رایگان تخصیص دهد نیز می‌تواند یک راه جبران خسارت سهامداران باشد چرا که باید به نیاز ودرخواست مشتریان حتما پاسخ داده شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد