تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۸۵۴۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشریح بایدها و نبایدهای مدیریت مالی در بنگاه‌های اقتصادی

می متالز - مدیر عامل بانک صادرات ایران با ارائه ١٠ راهکار در دهمین دوره «جایزه ملی مدیریت مالی ایران»، بایدها و نبایدهای مهم مدیریت مالی را در بنگاه‌های اقتصادی کشور تشریح کرد.
تشریح بایدها و نبایدهای مدیریت مالی در بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش می متالز، حجت‌الله صیدی در این همایش که با سخنرانی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس کل «جایزه ملی مدیریت مالی ایران»، حسین عبده تبریزی دبیرکل اسبق بازار بورس اوراق بهادار تهران، برخی مدیران بازار سرمایه و با حضور حسابداران و مدیران مالی بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی کشور برگزار شد، از سه مرحله برنامه‌ریزی مالی، مدیریت امور مالی و ریسک‌های آن و گزارشگری مالی به‌عنوان سه‌گانه‌های مدیران مالی نام برد و به شرح ١٠ راهکار برای مدیریت صحیح و دقیق‌تر در این حوزه پرداخت. صیدی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام زن، یاد غلامرضا اسلامی بیدگلی، استاد فقید حسابداری و مدیریت مالی را گرامی داشت و تاکید کرد: بدون دانش تخصصی از جمله دانش نظری و عملی، اطلاعات اقتصاد کلان، شناخت از محیط اقتصادی، اطلاعات عملیات کسب و کار و محیط اقتصادی نباید به عرصه مدیریت مالی ورود کرد. مدیرعامل بانک صادرات ایران نگاه راهبردی، راهبری، استفاده بهینه از شرایط عدم اطمینان، واقع بینی در برنامه‌ریزی، مدیریت ریسک، عدم غفلت از ترازنامه و صورت‌های مالی، توجه به تمامی ذی‌نفعان، جانشین پروری و رعایت اخلاق حرفه‌ای را از دیگر راهکارهای اصولی و مهم در اجرای موفق مدیریت مالی برشمرد. وی افزود: حتی اگر سازمان برنامه راهبردی یا اصولا راهبرد خاصی نداشته باشد، باید تلاش کنیم در مدیریت مالی یک راهبرد مؤثر تدوین کنیم. حجت‌الله صیدی با تاکید بر این نکته که مدیر بر انجام درست کارها تمرکز می‌کند ولی راهبر بر انجام کارهای درست تمرکز دارد، تاکید کرد: مدیر مالی یک راهبر است و مانند یک راهبر باید کلان‌نگر بود. وی همچنین در این مراسم که ریاست کمیته برگزاری آن را احمد فاضلی، معاون مالی بانک صادرات ایران برعهده داشت، اظهار کرد: نااطمینانی نباید موجب شود که از برنامه‌ریزی مالی انصراف دهیم یا آن را جدی نگیریم.

عناوین برگزیده