به گزارش می متالز، امیر هامونی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و شرکت فرابورس ایران گفت: اکنون بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت مردم در قالب ۱۰ گروه و ۵۰۰ نماد معاملاتی در حال معامله است.
وی ادامه داد: به نوعی در فرابورس ایران ۱۱ میلیون نفر مخاطب داریم. پیش از آن بازار سهام به شکل سنتی داشتیم، اما فرابورس محیط بورس را متنوع کرده است.
وی گفت: بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی از دولت گرفته ایم. در صنعت صوت و تصویر فراگیر تفاهم نامهای امضا میکنیم که همکاری بین فرابورس و سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) امضا شود تا بتوانیم به تأمین مالی این صنعت کمک کنیم.
وی ادامه داد: بعد از شهادت سردار سلیمانی به این فکر افتادیم که صندوق ویژه برای خانواده شهدای بین المللی دفاع از حرم ایجاد کنیم تا به معیشت خانواده این عزیزان رسیدگی شود.
هامونی افزود: در حوزه سواد مالی بحث راه اندازی یک تلویزیون اینترنتی را بررسی میکنیم و از آقای امامیان میخواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.
امامیان نیز در این جلسه گفت: جلسه امروز نمادین است، اما پیام زیادی دارد. صنعت رسانه به شدت در حال رشد است و رشد و تنوع در رسانه مبتنی بر تأمین مالی است. اگر ما نتوانیم رسانههای کشور را تأمین مالی کنیم میدان رقابت را به رسانههای خارجی واگذار میکنیم.
وی ادامه داد: به وجود آمدن رسانههای بزرگ، ولی محدود اتفاق دیگری است که ممکن است بیافتد. ما در خیلی جاها بحث انحصار را داریم که بسیار خطرناک است. رسانه باید بتواند به شکل رقابتی در حوزه خصوصی کار کند.
وی افزود: از سال ۹۴ گفته شده که رسانههای خصوصی میتوانند بر بستر اینترنت ایجاد شوند و این یک فرصت است.
امامیان گفت: قدرت رسانه را عدد مالی که پشتش است نشان میدهد. نزدیک به ۳۲ میلیارد یورو بودجه ۶۴ رسانه اروپایی است.
وی افزود: از جلسه امروز چند هدف داریم. حاکمیت باید به دنبال توسعه رسانههای کشور باشیم و به دنبال محدود سازی نباشیم. دوم اینکه باید از صنعت رسانه استفاده کنیم و نگذاریم یک تعداد غول رسانهای که وابستگی اقتصادی یا سیاسی خاص دارند، بیایند. ما باید نظاممند باشیم و در صنعت رسانه تنوع ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: همچنین نباید بگذاریم پولهای کثیف در صنعت رسانه بیاید. زیرا رسانه شکل دهنده افکار و سبک زندگی مردم است.
امامیان گفت: ما باید توجه ویژه به رسانه ملی داشته باشیم، چون هرگاه رسانه ملی ضربه خورده فرهنگ عمومی هم ضربه خورده است.
وی افزود: در جلسهای که شنبه در شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، مقرر شد هر سرویس داخلی باید حداقل ۴۰ درصد محتوای آن داخلی باشد. دوم اینکه سهم اقتصاد دیجیتال به ۱۰ درصد رسید و ما تلاش میکنیم این اقتصاد دیجیتال خلاق و محتوا محور باشد.
وی ادامه داد: سلایق مردم میتواند در رسانه تبلور پیدا کند. امیدواریم همکاری ما با فرابورس به اینجا محدود نشود و سبب رشد و شفافیت بیشتر اقدامات شود.