به گزارش می متالز، مجتبی ماجد افزود: آمار و اطلاعات این رصدها در سامانهای تحت عنوان ۱۲۴ ثبت و در ضمن مصرفکنندگان نیز میتوانند از طریق همین سامانه شکایتهای خود را مطرح کنند. وی ادامه داد: بسته به نوسانات قیمتی که در این سامانه مشاهده و همینطور بازخوردی که از طریق شکایت مصرفکنندگان بهدست میآید، اولویت اقلام هر هفته مشخص و ابتدای هفته به سراسر کشور ابلاغ میشود.
مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: تعیین کالاهای اولویتدار بهصورت مستمر در هر هفته از سوی کارگروه تنظیم بازار صورت میگیرد و همین امر موجب میشود تا سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها در کنار نظارت و بازرسیهای معمول و همیشگی خود تمرکز و توجه بیشتری بر عملکرد بنگاههای مرتبط به کالاها و خدمات اولویتدار مزبور معطوف و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی خود قرار دهند. وی افزود: طرح نظارتی ایام پایانی سال سازمان حمایت از ابتدای اسفند ماه سالجاری در سراسر کشور آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد. ماجد بیان کرد: اقلام مشمول این طرح شامل میوهوترهبار، شکر، مواد پروتئینی، کیف، کفش و پوشاک و دیگر کالاهای پرمصرف شب عید است. جدا از این خدماتی همچون خشکشوییها، قالیشوییها، آژانسهای مسافرتی، هتلها، رستورانها و امثالهم در اولویت بازرسیها قرار دارند. مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: بهطورکلی با راهاندازی سامانه ۱۲۴، رصد روزانه کالا و خدمات اولویتدار و همینطور تدارک سامانه جامع بازرسی تلاشها بر این است که اطلاعات در این سامانهها بهصورت سیستماتیک ثبت شود تا بتوان با تحلیل این دادهها بهنگام و بهموقع جلوی التهاب بازار و سودجویی افراد فرصتطلب را گرفت تا حقی از مصرفکنندگان ضایع نشود.