به گزارش می متالز، بیست و هفتمین همایش ارگانهای دریایی کشور بعد ازظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی،فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی در حال برگزاری است.
در این مراسم مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در راستای توسعه متوازن صنعت دریایی طی توافقی با ایزوایکو همه تعمیرات ادواری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به این شرکت واگذار میشود منوط بر اینکه قیمت خدمات به صورت ریالی و رقابتی عرضه شود.
مدرس خیابانی ادامه داد: همچنین توافقنامه ساخت دو فروند کشتی ۳۷ هزار تنی با ایزوایکو به امضا رساندهایم.
وی با تأکید بر نیاز کشور به تولید سوخت کم سولفور توضیح داد: آنچه که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد ماهانه ۴۰ هزار تن سوخت کم سولفور است. البته در ماههای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی وزارت نفت با همکاری وزارت راه و شهرسازی موفق شد سوخت کم سولفور کشتیرانی را تأمین کند.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این دو ماه ۳۰ هزار تن از سوخت کمسولفور تأمین شد و ۵۰ هزار تن هم از سایر مبادی خریداری کردیم.
مدرس خیابانی افزود: ما سوخت را از پالایشگاه شازند در مرکز کشور خریداری میکنیم و به بنادر جنوبی کشور حمل میکنیم که هزینه تحویل گیری دارد. البته راهآهن در حمل سوخت با ما همکاری میکند و بخشی هم از طریق جاده جابجا میشود.
وی تأکید کرد: اگر وزارت نفت بتواند از طریق پالایشگاههای جنوب سوخت کمسولفور به ما تحویل دهد کار تسهیل میشود.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وزارت نفت مطرح کرده است که سوخت را از طریق بورس انرژی تأمین کند و این هم مشکلی برای ما است و اگر قرار است سوخت کمسولفور در بورس عرضه شود، باید برای ما استثنا قائل شوند.
مدرس خیابانی تأکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش حمل و نقل مسافری نیز فعال است، بخش مسافری ما استانداردهای بالایی دارد اما از یارانه سوخت در کشتیهای مسافری بی بهره هستیم.
وی گفت: ماهانه ۸ هزار تن سوخت یارانهای برای کشتیهای مسافری خود نیاز داریم و امیدواریم در راستای فعال بودن بخش مسافری دریایی جنوب کشور این میزان سوخت به ما اختصاص یابد.