تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۸۶۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۸۰ واحد معدنی فعال در استان قزوین وجود دارد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد ۸۰ معدن فعال، ۵۰ معدن نیمه فعال و ۵۶ معدن غیر فعال و مجموعا ۱۸۶ پروانه بهره‌برداری معدن در استان قزوین وجود دارد.
۸۰ واحد معدنی فعال در استان قزوین وجود دارد

به گزارش می متالز، نخستین جلسه شورای معادن استان قزوین با حضور استاندار قزوین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: شورای عالی معادن کشور به شورای استانی معادن تفویض اختیار کرده و این شورای با ریاست استاندار مسائل و مشکلات واحدهای معدنی را بررسی می‌کند.

وی به استناد ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه به تشریح ترکیب، وظایف و اختیارات شورای معادن استان‌ها پرداخت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد 80 معدن فعال، 50 معدن نیمه فعال و 56 معدن غیر فعال و مجموعا 186 پروانه بهره‌برداری معدن در استان قزوین وجود دارد.

پرزحمت ادامه داد: در 9 ماهه نخست سال 96 جاری 18 میلیارد ریال حقوق دولتی وصول شده و طبق توافق نامه ابلاغی اخیر 41 معدن استان در صورت پرداخت حقوق دولتی تا پایان سال مشمول بخشودگی جرائم خواهند شد.

وی تصریح کرد: ار ابتدای دولت  تدبیر و امید به عبارتی''شهریور ماه 1392'' تعداد 75 فقره پروانه اکتشاف، 63 فقره گواهی کشف و 56 فقره پروانه بهره برداری صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان قزوین 26 ماده معدنی داریم که عمده آن خاک صنعتی و سیلیس بوده که از خلوص بالایی برخوردار است و به همین علت کارخانجات شیشه و دارو سازی در استان مستقر شده‌اند.

عناوین برگزیده