تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۸۶۳۳۵
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیرجند

تکمیل زنجیره تولید برای افزایش ارزش افزوده سنگ‌های قیمتی در شهرستان فردوس

می‌متالز - دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس این سازمان به همراه معاون و مدیران خود و همچنین جمعی از مدیران استانی خراسان‌جنوبی از مرکز آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شهرستان فردوس در سازمان فنی و حرفه‌ای بازدید کرد.
تکمیل زنجیره تولید برای افزایش ارزش افزوده سنگ‌های قیمتی در شهرستان فردوس

به گزارش می‌متالز، وی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مطالعات ارزنده‌ای در زمینه اکتشاف سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در کشور و به‌خصوص خراسان‌جنوبی انجام داده، گفت: در حال حاضر کارگروه سنگ‌های قیمتی به ریاست ایمیدرو با هدف بسترسازی برای راه‌اندازی بازارچه‌های سنگ‌های قیمتی در شهرهای با ظرفیت در این حوزه تشکیل شده است.

به گفته شهیدی، راه‌اندازی مرکز آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در شهرستان فردوس حاصل فعالیت‌های استانی و حمایت‌های مادی و معنوی ایمیدرو است که خوشبختانه سالانه کارآفرینی بالایی را برای استان به ارمغان آورده است.

وی با بیان این‌که ظرفیت سالانه این مرکز حدود 250 نفر است، تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود در این مرکز افراد زیادی از سرتاسر کشور برای آموزش به این مجموعه مراجعه می‌کنند که پس از تکمیل آموزش با سرمایه اندک قادر به فعالیت هستند.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان این‌که برای افزایش ارزش افزوده سنگ‌های قیمتی باید زنجیره تولید را تکمیل کرد، افزود: خوشبختانه در بخش اکتشاف و تراش سنگ‌های قیمتی فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام شده و در صورتیکه در بخش جواهرسازی و طلاسازی نیز این چرخه تکمیل شود شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتری در این بخش خواهیم بود.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این کارگاه قابلیت توسعه از نظر دستگاهی و محیط کارگاهی را دارد که البته این امر نیاز به حمایت بیشتر دارد.

 
 

 

عناوین برگزیده