به گزارش می متالز، بنابر اعلام این نهاد چینی، این کاهش فروش مربوط به دو هفته نخست ماه فوریه است و فروش خودرو حتی در هفته نخست با کاهش ۹۶ درصدی مواجه شد و کار به جایی رسید که در سرتاسر بازار چین، روزانه ۸۱۱ دستگاه خودرو به فروش رسیده است. پیشبینی میشود که در مجموع ماه فوریه، فروش خودرو با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شود و به این ترتیب، در دو ماه نخست سال ۲۰۲۰، این کاهش به ۴۰ درصد نسبت به همین بازه در سال گذشته خواهد رسید. بر همین اساس، طی یک هفته نخست ماه فوریه به ندرت شهروندان چینی در نمایندگیهای فروش خودرو حضور یافتهاند. در هفته دوم ماه فوریه اگرچه اوضاع روبه بهبود بوده است اما فروش روزانه حدود چهار هزار دستگاه، همچنان کاهش ۸۹ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ را نشان میدهد.