تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۸۸۳۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد، علاوه بر ایجاد اشتغال، به نیرو‌های داخلی هم بیشتر تکیه می‌شود و ظرفیت‌های خالی در کشور فعال می‌شوند.
بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد

به گزارش می متالز، محمد حسینی در نظر گرفتن تسهیلات بانکی بیشتر به بخش تولیدات صادرات‌ محور، اظهار کرد: اگر بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد، علاوه بر ایجاد اشتغال، به نیرو‌های داخلی هم بیشتر تکیه می‌شود و ظرفیت‌های خالی در کشور فعال می‌شوند. اما در قوانین بودجه‌ای کشور بیشترین تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه برای اقشار کم‌درآمد و نیازمند جامعه مدنظر قرار گرفته شده نه تولیدکنندگان.

وی افزود: تصمیم‌گیری بابت تسهیلات بانکی اینکه کجا و چگونه هزینه شود از سوی سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار ممکن خواهد بود. اما آنچه واضح بوده این است که بانک‌ها باید هرچه بیشتر باید به سوی ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی روند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت ادامه داد: نظام بانکی در وضعیت موجود تولیدمحور نیست، بنابراین باید ساختار و سازوکاری تعریف شود که نقدینگی عظیمِ بلوکه شده در بانک‌ها در اختیار تولید، اشتغال و صادرات قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید مجموعه‌ای از تدابیر در مورد سود بانکی، نرخ سود تسهیلات و اولویت‌بندی تسهیلات لحاظ شود تا شرایط فعلی درخصوص نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به بخش تولیدات صادرات‌محور تغییر کند.

عناوین برگزیده