تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۹۰۵۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

شرایط صدور کد معاملاتی، سلب حق سهامداران

می متالز - در مصوبه جدید سازمان بورس و اوراق بهادار به تغییر شرایط صدور کدمعاملاتی اشاره شده و کد‌های معاملاتی که پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه برای اشخاص حقیقی صادر می‌شود پس از یک ماه از تاریخ صدور قادر به انجام معامله خواهند بود.
شرایط صدور کد معاملاتی، سلب حق سهامداران

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوانوین در خصوص این مصوبه گفت:مسئولین سازمان بورس باید تدابیر لازم جهت حفاظت و حراست از بازار سرمایه را در دوره‌های مختلف به کار بگیرند. 


وی ادامه داد: یکی از مهمترین تدابیر، اجتناب از تصمیمات ناگهانی و بدون مشورت با کارشناسان و دلسوزان‌ بازار سرمایه است.


این کارشناس بازار سرمایه تصمیم اتخاذ شده در خصوص کد‌های معاملاتی جدید را سلب حق سهامداران تازه وارد دانست و گفت: فارغ از ورود آگاهانه یا ناآگاهانه این سهامداران به بورس، به نظر می‌رسد که از حقی مسلم محروم شده اند و لازم است راهکاری بهتر اندیشیده شود.


قدرتی با اشاره به راهکار‌های سنجیده و تجربیات گذشته خاطر نشان کرد: تقویت صندوق‌های سرمایه گذاری و ایجاد مزیت برای این صندوق‌ها بهترین راهکاری بود تا جلوی کد گرفتن افراد تازه وارد گرفته شود. 


وی به کند شدن و شتاب کمتر ورود نقدینگی اشاره و اظهار داشت: البته نمی‌توان با جریان نقدینگی مقابله کرد، ولی لازم است این جریان به سمت صحیح هدایت شود.


مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در پایان اضافه کرد: این امر که سدی برای ورود "کد اولی ها" تعبیه شود، کار درستی نبوده و لازم است در ابتدا نقدینگی بازار در مسیری درست قرار گیرد.

عناوین برگزیده