تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۹۰۹۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران مطرح کرد:

سه خواسته تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور از وزیر صمت

می متالز - دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران گفت: با توجه به شرایط حساس کشور و مشکلات به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست می‌شود که شرایط را برای کسب و کارها با تسهیل تامین مواد اولیه، افزایش مهلت سررسید اسناد اعتباری بانکی و تمدید مهلت افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی تسهیل کند.
سه خواسته تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور از وزیر صمت

به گزارش می متالز، امیرحسین کاوه در خصوص خواسته‌های تولیدکنندگان لوله و پروفیل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: یکی از خواسته‌ها خرید مواد اولیه صنایع پایین‌دستی ازجمله صنعت فولاد از صنایع مادر مانند فولاد مبارکه به صورت خریدهای اعتباری سه و 6 ماهه باشد تا تولیدکننده پایین‌دست بتواند پس از تبدیل مواد اولیه به محصول، آن را با شرایط مشابه در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار دهد که صنایع مادر خوشبختانه همگی از قدرت مالی برخوردار بوده و مخالفتی نیز با این موضوع ندارند.

وی اضافه کرد: در خصوص اسناد اعتباری داخلی بانک‌های کشور که تاریخ سررسیده آن‌ها بهمن و اسفند ماه 98 بوده است نیز اعلام می‌شود با توجه به کسادی حاکم بر بازار از یک سو و عوارض بیماری کرونا که منجر به تعویق کارهای اجرایی شده است. از سوی دیگر، پیشنهاد می‌شود استثنائا در سیستم بانکی به صورت خودکار سررسید این اسناد اعتباری بانک‌های داخلی کشور سه ماه دیگر تمدید شود.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور در پایان تاکید کرد: جهت اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها دولت تمهیدات خوبی را پیش‌بینی کرده بود که متاسفانه تا پایان سال 98 در نظر گرفته شده است. لذا با توجه به شرایط فعلی کشور درخواست می‌شود مهلت معافیت مالی «افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی» تا پایان شهریور سال 99 تمدید شود.

عناوین برگزیده