به گزارش می متالز، راهبرد شرکت فولاد مبارکه در ضرورت تامین حداکثر نیاز بازار داخلی از طریق افزایش تولید و اولویتدهی بازار داخلی موجب شد تا این شرکت در ۱۱ ماه منتهی به بهمن سال ۹۸ با حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان فروش محصولات خود، سال پرباری را تجربه کند. براین اساس طی دوره ۱۱ ماهه سال جاری میزان فروش شرکت فولاد مبارکه در بازار داخل از رشد ۷۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود.
براساس آمارها، فولاد مبارکه در ۱۱ ماه منتهی به بهمن سال ۹۷، در مجموع حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش داشت. با نگاهی به وضعیت بنیادی شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۸، مشخص میشود این شرکت در مدت یاد شده در مجموع ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن از محصولات خود را در بازار داخل به فروش رساند که از این عدد بیشترین میزان فروش از لحاظ ارزش متعلق به محصولات گرم است. میزان عرضه محصولات گرم شرکت فولاد مبارکه در ۱۱ ماه سالجاری به ۵درصد و در کل محصولات این شرکت به ۸ درصد رسیده است. براساس آمار و ارقام، در مجموع ۸۱ درصد از فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه در بازار داخل صورت گرفته و مابقی وارد بازارهای هدف صادراتی شده است. این در حالی است که شرکت در شش ماهه دوم سال با افزایش هزینههای تامین مواد اولیه مواجه شده، اما توانسته از برنامه جلوتر باشد. پیشبینی میشود که میزان فروش محصولات فولاد مبارکه تا پایان سال ۹۸ به ۴۰ هزار میلیارد تومان برسد؛ این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان بود.