تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۹۱۰۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان‌ اعلام کرد:

انتقاد شدید از خلف وعده همتی/ آمار پرداختی ایران‌ خودرو و سایپا به قطعه سازان

می متالز - رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان‌ با انتقاد شدید از خلف وعده رئیس کل بانک مرکزی، وضعیت پرداختی ایران‌ خودرو و سایپا را اعلام کرد.
انتقاد شدید از خلف وعده همتی/ آمار پرداختی ایران‌ خودرو و سایپا به قطعه سازان

به گزارش می متالز،  محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به اینکه تا امروز که بیش از یک ماه از ابلاغیه بانک مرکزی می‌گذرد، هنوز پرداختی تسهیلات به قطعه‌سازان مناسب نیست به ایرنا گفت: حتی اگر هم اکنون همه مبلغ وعده داده شده پرداخت شود، دست‌کم با سه هفته توقف در کار مواجه می‌شویم.

وی افزود:  ‌قطعه‌سازان به این مبالغ برای تهیه و تدارک مواد اولیه، قطعات و تجهیزات نیاز دارند و تولید خودرو در بهمن‌ هم پایین آمده و قطعا" در اسفند نیز پایین خواهد آمد. اگر عدم پرداخت این مبالغ ادامه‌دار شود، خودروسازان در تامین به موقع محصولات ناتوان خواهند شد.

این مقام مسئول علت اصلی عدم پرداخت از زمان مصوبه ۲۸ مهر را بی‌تدبیری و به فکر تولید نبودن مسئولان دانست و توضیح داد: بانک مرکزی اعتقادی به تولید خودرو ندارد.  کرونا هم بهانه‌ای بیش نیست. زیرا قبل از این ویروس هم خبری از پرداخت ها نبود. صنعت خودرو چه زمانی اصلاح خواهد شد و تا کی می‌خواهند به این خودروسازی فشل ادامه دهند و زیان آن را بپرداند؟

نجفی منش ادامه داد:۲۰ درصدی که توسط ایران‌خودرو پرداخت شده از سوی بانک‌ها بلوکه شده و مقرر بود نیمی دیگر از مبلغ ایران‌خودرو را بانک مرکزی به صورت اعتبار در اختیار بانک‌های عامل قرار دهد اما تاکنون عملی نشده است. سایپا نیز تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها دریافت کرده و به همین اندازه نیز در دست اقدام است اما تاکنون پرداختی از سوی این شرکت به قطعه‌سازان انجام نشده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد