تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۹۱۴۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گروه پولاد تجهیز ایرسا رقم زد؛

تولید یکی از تجهیزات پیشرفته صنعت فولاد با نام تجاری «نازل‌ سوپرسونیک»

می متالز - مدیرعامل گروه پولاد تجهیز ایرسا گفت: «نازل‌ سوپرسونیک» تجهیزی است که تزریق اکسیژن کربن به داخل کوره‌های قوس را بر عهده دارد. این دستگاه در کاهش مصرف انرژی الکتریکی کوره‌ها تاثیر مستقیم دارد و در نهایت باعث بهبود کارایی و عملکرد در فرآیند ذوب می‌شود.
تولید یکی از تجهیزات پیشرفته صنعت فولاد با نام تجاری «نازل‌ سوپرسونیک»

به گزارش می متالز، مهدی صنایعیان درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت گفت: «نازل‌ سوپرسونیک» تجهیزی است که تزریق اکسیژن کربن به داخل کوره‌های قوس را بر عهده دارد. این دستگاه در کاهش مصرف انرژی الکتریکی کوره‌ها تاثیر مستقیم دارد و در نهایت باعث بهبود کارایی و عملکرد در فرآیند ذوب می‌شود.

وی افزود: از ویژگی‌های این نازل می‌توان به مافوق صوت بودن با عدد ماخ بیش از ۳.۲، عمر کارکرد بالا و عملکرد مناسب آن اشاره کرد.

مدیرعامل گروه پولاد تجهیز ایرسا اظهار داشت: در کارخانه‌های فولادسازی که به دلیل محدودیت‌های اکسیژن، دبی‌های متفاوت در کوره‌ها تزریق می‌شود، توصیه می‌شود از این مدل نازل استفاده شود، زیرا کمتر از پنج دقیقه در مدول گرم قابل تعویض است، همچنین احتراق پوششی با تعویض نازل قابل‌ تغییر بوده و برای کوره با محدوده کاربری ۱۰۰ درصد قراضه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایعیان بیان کرد: در حال حاضر نمونه مشابه این محصول از کشور ایتالیا وارد می‌گردد که سالانه باعث خروج۹۰ میلیارد تومان ارز از کشور می‌شود.

وی گفت: عمر نمونه مشابه اروپایی این تجهیز در فولاد مبارکه اصفهان با میانگین ۸۰ ذوب بوده که هم‌اکنون محصول این شرکت با عمر بالای ۵۰۰ ذوب همچنان در حال کار است.

مدیرعامل گروه پولاد تجهیز ایرسا اشاره کرد: بنابر اظهار مدیران کارخانه‌های فولاد، محصول این شرکت به لحاظ کیفیت و کارایی از نوع مشابه خارجی آن بهتر است و درحالی که قیمت آن حدود یک پنجم و عمر آن چهار برابر نمونه مشابه اروپایی است.

صنایعیان یادآور شد: این شرکت در حال اقدام برای دریافت استاندارد CE است که امیدوار هستیم این امر تا پایان سال جاری انجام شود که در این صورت صادرات محصول به کشورهای روسیه و قزاقستان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با صادرات این محصول معادل ۵۰ میلیارد تومان ارز عائد کشور شود.

مدیرعامل گروه پولاد تجهیز ایرسا خاطرنشان کرد: در این مجموعه ۲۹ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

عناوین برگزیده