تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۹۱۴۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

اعلام آمادگی شرکت Jingye چین برای خرید بریتیش استیل

می متالز - شرکت Jingye چین از اعلام آمادگی خود برای خرید بریتیش استیل خبر داد.
اعلام آمادگی شرکت Jingye چین برای خرید بریتیش استیل

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، شرکت Jingye چین موافقت خود را برای خرید بریتیش استیل (British Steel) اعلام کرد.

گروه فولاد Jingye چین اعلام کرد که با وجود عدم اطمینان در کنترل کارخانه فرانسوی بریتیش استیل به مبلغ 1.2 میلیارد پوند (معادل 1.5 میلیارد دلار)، سرمایه خود را جهت خرید فوق کامل خواهد کرد.

گروه Jingye روز سه شنبه در بیانیه ای اظهار داشت: کارخانه اصلی بریتیش استیل در شمال شهر انگلیسی Scunthorpe را به دست خواهد آورد با وجود اینکه هنوز پاسخی از طرف دولت فرانسه در رابطه با این واحد فرانسوی دریافت نکرده است و این امر به عنوان یک مانع بالقوه برای این معامله شناخته می شود.

این گروه گفته طرح پیشنهادی خریدار، مورد حمایت دولت انگلیس قرار گرفته و برای پایان دادن به این معامله مورد موافقت می باشد. این موافقت در ابتدا بر مبنای تکمیل خرید دارایی های طرف های انگلیسی و هلندی و  قبل از انتقال دارایی طرف فرانسوی صورت گرفته است.

مدیر ارشد اجرایی گروه Jingye یعنی Li Huiming اعلام کرد: ما خوشحالیم که به این توافق رسیده ایم و مشتاقانه به دنبال تکمیل این معامله اولیه در روزهای آینده هستیم تا بتوانیم فصل جدیدی را در ساخت این واحد فولادی انگلیس آغاز کنیم.

در بیانیه این شرکت آمده است اتحادیه تشکل ها از این خبر استقبال کرده و گفته این سرمایه گذاری باعث ایجاد تحول جدیدی می گردد.

دبیرکل اتحادیه مذکور Roy Rickhuss در بیانیه ای جداگانه گفت: این روند طولانی و در بعضی مواقع بسیار دشوار بوده است. 

وی از دولت انگلیس خواست تا از این صنعت حمایت کند تا فعالان این صنعت اطمینان یابند که بریتیش استیل و سایر تولیدکنندگان فولاد بهترین شانس موفقیت را خواهند داشت.

بریتیش استیل در ماه می سال گذشته پس از آنکه شرکت سرمایه گذاری Greybull Capital آنرا به ازای هر سهم به قیمت یک پوند از تاتا استیل در سال 2016 خریداری کرد، در انحلال اجباری قرار گرفت و نتوانست بودجه خود را برای ادامه فعالیت تامین کند.

تکمیل این معامله در تاریخ 9 مارس (دوشنبه آینده) انجام می شود و 3200 شغل در Scunthorpe و Teesside و سایر مناطق تضمین خواهد شد.

در پی فروش چهار مرکز توزیع بریتیش استیل، 100 شغل دیگر قرار است به Barrett Steel که سهامدار این شرکت است منتقل گردد.

به گفته Jingye این توافق نامه بدنبال مذاکرات با دولت، اتحادیه ها، تامین کنندگان و کارمندان در انگلیس و هلند صورت پذیرفته است.

در سطح جهان بخش فولاد تحت فشار تضعیف تقاضا قرار گرفته که در پی شیوع ویروس کرونا نیز تشدید شده است.

عناوین برگزیده