به گزارش می متالز، پارس خودرو اعلام کرد: سال جاری یکی از سختترین و پیچیدهترین دوران در صنعت خودرو کشور بوده که با تلاش کارکنان و اجرای برنامههای کارشناسی شده تا حد مطلوبی تولید در پارس خودرو بهبود یافته است. با مدیریت هزینهها و ادامه عملیات اقتصادی منضبط در سال آتی، چرخه نقدینگی را در مسیر افزایش تولید محصولات خود قرار میدهیم.
براساس مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس خودرو مورخ ۲۷ تیر ۱۳۹۸ مبنی بر خروج این شرکت از شمولیت ماده ۱۴۱ از طریق تجدید ارزیابی و فروش سرمایهگذاریها، با توجه به اقدامات انجام شده و با حمایت و پشتیبانی سهامدار اصلی (شرکت سایپا)، شرکت پارس خودرو عملیات واگذاری سرمایه گذاری های خود را با جدیت دنبال کرد و در نهایت در اسفند ماه سال جاری پس از طی فرآیندهای اداری و قانونی سهم الشرکه خود را در شرکتهای سایپا سیتروئن، سایپا یدک، طیف سایپا و مگاموتور واگذار کرد.
با توجه به سود شناسایی شده حاصل از واگذاری سرمایهگذاری های مذکور و کاهش مانده زیان انباشته، شرکت عملاً از شمولیت ماده ۱۴۱ خارج شد و کلیه مراحل عملیاتی و مستندات مربوطه در هر مرحله از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران محترم رسیده است.
اگر بر اثر زیانهای وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای واقع شود.
هرگاه مجمع مزبور رای به انحلال ندهد باید در همان جلسه و با رعایت مقررات ماده ۶ این قانون سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد.
در صورتی که هیات مدیره برخلاف این ماده به دعوت مجمع عمومی فوق العاده مبادرت نکند یا مجمعی که دعوت میشود نتواند مطابق مقررات قانونی منعقد شود، هر ذینفع میتواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند.