تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۹۱۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۳ داروخانه و مرکز عرضه تجهیزات پزشکی در کاشمر به تعزیرات معرفی شدند

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر از معرفی ۱۳ داروخانه و مرکز عرضه تجهیزات پزشکی به تعزیرات حکومتی به دلیل گران‌فروشی، عدم ارائه فاکتور و عدم درج قیمت محصولات از جمله ملزومات پیشگیری از ابتلای به کرونا خبر داد.
۱۳ داروخانه و مرکز عرضه تجهیزات پزشکی در کاشمر به تعزیرات معرفی شدند

به گزارش می متالز، محمدرضا پورکاویان روز شنبه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از شیوع ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان گفت‌: در مجموع از ۲۴۳ بازرسی به عمل آمده از داروخانه‎ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی و بهداشتی سطح شهرستان واحدهای متخلف ۷۰ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۶۵۰ ریال گران‌فروشی انجام داده اند که تعزیرات با آنها برخورد می کند.

وی افزود: طی بازرسی‌های صورت گرفته از نانوایی‌ها نیز پنج نانوایی متخلف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به تعزیرات معرفی شدند.

وی با اشاره به محدودیتهای ایجاد شده برای صنوف در کاشمر اضافه کرد: جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و بر اساس مصوبه جلسه شورای پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان، برای فعالیت صنوف خیابان‌های اصلی شهر کاشمر که منتهی به میدان مرکزی می‎شوند محدودیت‎هایی در نظر گرفته شده و کسبه این محدوده فقط تا ساعت ۲۰:۳۰ شب اجازه فعالیت دارند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر همچنین از تعطیلی تالارها، ضایعاتی‎ها و گیم‎نت‎ها خبر داد و گفت: برای رستوران‌ها، نانوایی‎ها و میوه فروشی‎ها هم محدودیت‎هایی ایجاد شده است.

پور کاویان افزود: بنا بر اعلام کارشناسان بهداشتی برای شکستن زنجیره بیماری و ابتلای به ویروس کرونا همه مردم باید نکات بهداشتی را رعایت و با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری در این زمینه نقش آفرینی کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اضافه شدن ۳۰ مبتلای جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۴۲۵ نفر رسید که ۲۷۳  نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۴ اسفند ماه امسال دو هزار و  ۶۸۵ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۶۷۵ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۳۲ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور، چهار تن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تربت جام هستند و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه و گناباد نیز هر کدام یک فوتی دارند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

عناوین برگزیده