تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۹۱۹۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

فعالیت مستقیم بیش از 4 هزار نفر در معادن استان سمنان

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: چهار هزار نفر در معادن استان سمنان به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
فعالیت مستقیم بیش از 4 هزار نفر در معادن استان سمنان

به گزارش می متالز، محمد فروهر افزود: هم اکنون 626 پروانه بهره‌برداری از معادن در استان سمنان و ظرفیت استخراج از معادن این منطقه 22 میلیون تن در سال است که میزان ذخیره قطعی معادن استانی 690 میلیون تن و ذخیره احتمالی بالای یک میلیارد تن در سال است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مهم‌ترین محصولات معدنی استان سمنان گچ، نمک، زئولیت، سلسین، سولفات سدیم، زغال‌سنگ و کرومیت است.

فروهر با تأکید بر اینکه تاکنون 42 نوع ماده معدنی در استان سمنان کشف و شناسایی‌شده است، اضافه کرد: 40 درصد گچ،60 درصد نمک و 90 درصد زئولیت و سلسین موردنیاز کشور از معادن استان سمنان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این بخش رتبه‌های خوبی کسب‌شده اضافه کرد: معادن استان سمنان در حوزه تولیدات سولفات سدیم رتبه دوم، زغال‌سنگ و کرومیت رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه 175 پروانه اکتشاف در استان صادرشده است، تصریح کرد: با اجرای عملیات اکتشاف تا دو سال آینده، قابلیت بهره‌برداری به‌عنوان معدن از نواحی موردنظر مشخص خواهد شد و این در حالی است که تاکنون 115 مورد گواهی کشف صادرشده است.

عناوین برگزیده